Hej,
Jag har problem med min ventilationsanläggning FLEXIT SL4R. Automatsäkringen i huset slogs av för några dagar sedan. Det går inte att återställa automatsäkringen när kontakten till ventilationsanläggningen är i. Har glömt byta filter, så det är gjort nu. Men det fungerar fortfarande ej. När jag sätter i kontakten slås säkringen av. Finns det någon säkring i"ventilationsutrustningen" som man ska byta eller nollställa. Bifogar även kort på kretskortet. Är det något som vet vad felet kan vara innan jag måste ringa efter en hantverkare.
Tack på förhand.
Jag har problem med min ventilationsanläggning FLEXIT SL4R. Automatsäkringen i huset slogs av för några dagar sedan. Det går inte att återställa automatsäkringen när kontakten till ventilationsanläggningen är i. Har glömt byta filter, så det är gjort nu. Men det fungerar fortfarande ej. När jag sätter i kontakten slås säkringen av. Finns det någon säkring i"ventilationsutrustningen" som man ska byta eller nollställa. Bifogar även kort på kretskortet. Är det något som vet vad felet kan vara innan jag måste ringa efter en hantverkare.
Tack på förhand.
Jag är inte helt övertygad att det är kortet som är trasigt. Så för att ev. bespara dig lite pengar så rekommenderar jag dig att först testa att koppla ur motorkontakterna och kontakterna för ev. värmare och se om säkringen fortfarande går.
Om säkringen fortfarande går då så är det ju uppenbart fel på kortet, men det kan mycket väl vara en värmare eller något annat som har kortslutning. (Visserligen borde ju JFB lösa då om du har en sådan på den gruppen)
Om säkringen fortfarande går då så är det ju uppenbart fel på kortet, men det kan mycket väl vara en värmare eller något annat som har kortslutning. (Visserligen borde ju JFB lösa då om du har en sådan på den gruppen)
Hej! Hur gick det med detta problem? Vi har samma problem nu :/ Med vänlig hälsning, RichardZ Zacke85 skrev:Hej,
Tack på förhand.
Stäng av strömen.
Kontrollera all kablage lossa snygga till sätt fast igen. En i taget så du vet vart allt ska sitta.
Slå på strömmen.
Fortfarande fel?
Stäng av strömen.
Koppla ur en pryl i taget. (slå på strömmen mellan varje pryl.
Vvx
TF
FF
Battari
När säkringen inte går längre så vet du vad som är fel.
Kontrollera all kablage lossa snygga till sätt fast igen. En i taget så du vet vart allt ska sitta.
Slå på strömmen.
Fortfarande fel?
Stäng av strömen.
Koppla ur en pryl i taget. (slå på strömmen mellan varje pryl.
Vvx
TF
FF
Battari
När säkringen inte går längre så vet du vad som är fel.
Liknande trådar
-
Samsung torktumlare (DV90N8289AW/EE) - E5 problem
Vitvaror -
Är det dyrt att åtgärda problem med krypgrund?
Byggmaterial & Byggteknik -
Jet 10 pump problem - någon som vet vad för fel?
Vatten & Avlopp -
HQ 330X/430X - Laddsystemproblem
Robotgräsklippare -
Problem Bosch Indego 1200 Connect Lyftsensor m.m.
Robotgräsklippare