3 522 läst · 19 svar
4k läst
19 svar
Reklam som inte går att klicka bort? Betala?
Sidan är snudd på oanvändbar som gratisanvändare nu.
Skiten fyller skärmen om man skulle råka snudda vid annonsen med tummen minsta lilla om man scrollar med mobil. Men det är inte det värsta. Det värsta är att det inte går att stänga annonsen och fortsätta läsa där man var när man blev kidnappad.
Om man går tillbaka (”swipear” från vänster till höger) så kommer man helt fel och ut från ämnet.
Samt att det förbannade reklamljudet är på nu default… Härligt med skrik om lotter och ofog, när det finns sovande människor precis bredvid en.
Tack för transparensen iaf @Per Eskilsson. Att reklam är ett nödvändigt ont för er, det förstår de allra allra flesta. Men att satsa på sån här ”fulreklam”, det tror jag är helt fel väg att gå.
Skiten fyller skärmen om man skulle råka snudda vid annonsen med tummen minsta lilla om man scrollar med mobil. Men det är inte det värsta. Det värsta är att det inte går att stänga annonsen och fortsätta läsa där man var när man blev kidnappad.
Om man går tillbaka (”swipear” från vänster till höger) så kommer man helt fel och ut från ämnet.
Samt att det förbannade reklamljudet är på nu default… Härligt med skrik om lotter och ofog, när det finns sovande människor precis bredvid en.
Tack för transparensen iaf @Per Eskilsson. Att reklam är ett nödvändigt ont för er, det förstår de allra allra flesta. Men att satsa på sån här ”fulreklam”, det tror jag är helt fel väg att gå.
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
Per Eskilsson skrev:
Men vad bra, det finns en lösning alltså?Per Eskilsson skrev:Jag håller med. Annonser ska vara relevanta, inte störiga och inte tjatiga. Problemet är att det få till detta i praktiken.
Just i detta fall med videoannonserna så har leverantören sålt in många annonsvisningar under kort tid. Då finns risk att man får se samma annons många gånger efter varandra, eftersom man måste ta bort finesser som frekvensstyrning för att lyckas med leveransen.
/W
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 541 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 541 inlägg
Jag har berömt @Per Eskilsson relativt nyligen eftersom sidan verkligen lyssnar på sina användare, vilket inte hör till vanligheterna. Då skrev jag att jag härmed skulle sluta med adblockers för att stötta sidan (har tidigare köpt premium också men kan inte nu). Tyvärr var annonserna idag så blinkade, rörliga och hoppiga (flertal, på olika ställen) att jag blev illamående och tvingades titta bort till och från. Därför är annonser spärrade igen några dagar. Efter det ska jag aktivera igen och se hur det ser ut, men tråkigt att behöva göra detta.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 541 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 541 inlägg
@Per Eskilsson Nu har jag (ni) problemet att trots att annonsblockerare är avslagna så syns inga annonser ändå, bara platshållarna. Jag klagar egentligen inte, men det kanske drabbar era inkomster?
Jag har märkt att samma sak börjat sedan en tid på andra sidor, men då har det stått att anledningen är att annonserna drar för mycket resurser av enheten.
Jag har märkt att samma sak börjat sedan en tid på andra sidor, men då har det stått att anledningen är att annonserna drar för mycket resurser av enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Gardena Sileno Life klipper inte
Robotgräsklippare -
Byte av takfönster, godkänt offert men byggaren dyker inte upp
Fönster & Dörrar -
Höjer värmepumpens verkningsgrad med solfångare – men varför har inte fler vågat satsa?
Artikelkommentarer -
Husqvarna Rider går inte att backa
Trädgårdsmaskiner -
Stor reklam för Mazda som inte går att klicka bort
Information & Feedback