Tänkte lägga klinkers i hallen(c:a 9 kvm)
Underlaget är mestadels av betong . Hur fäster jag gipsskivorna på betong? Limmar? Skruvar? Anledning att jag inte kan lägga klinkers direkt på betong är att det finns delar som inte är av gips utan trä.
Tacksam för förslag på lösningen.
Underlaget är mestadels av betong . Hur fäster jag gipsskivorna på betong? Limmar? Skruvar? Anledning att jag inte kan lägga klinkers direkt på betong är att det finns delar som inte är av gips utan trä.
Tacksam för förslag på lösningen.
Har du några bilder?D drami skrev:
Då är det rätta att skära bort parketten under ytan som du ska ha klinkers…D drami skrev:
Sedan flytspacklar du den utan så att den blir jämn, alternativt handspackel om du vill jobba med trögare bruk…
Sedan är underlaget förberett för sin klinkers läggning…
Bästa svaret
Om det är golvspån eller liknande så går det att spackla alternativt skruva golvgips…D drami skrev:
Golvgips på större betongytor ska man undvika då det kan lossa och då spricker din klinkers läggning…
Hade du haft golvspån på hela ytan så hade golvgips varit bra då du hade kunnat skruva den ordentligt..
Tack så mycket, väldigt bra och logiskt!R Rejäl skrev:
Är det ett äldre hus så kan parketten ligga direkt på reglar, då får man kapa reglara och gjuta upp istället.
Med en sprickanvisning där gamla och nya möter varandra.
Men visst är det kanske onödigt att limma golvgips på hela ytan.
Med en sprickanvisning där gamla och nya möter varandra.
Men visst är det kanske onödigt att limma golvgips på hela ytan.
Försök att få bort mera av limmet från betongen , sen ett tips mot limmet på parketten , har du en värme pistol ? Sen en riktig kniv skrapa , så får du bort detta , med lite tålamod utan att rispa sönder parketten , då behöver du bara lägga fram till kanten ,
annars så kan du hyra en golv strip så går de lättare å ta bort limmet än å,stå med en bark spade
annars så kan du hyra en golv strip så går de lättare å ta bort limmet än å,stå med en bark spade