BirgitS
Magnusen Magnusen skrev:
Jag vet inte vad hålen har använts till. Det är sex hål i två c:a en halvmeter breda rader.
Kan ju vara för TV:ns väggfäste, kan t.ex. se ut så här: https://www.kjell.com/se/produkter/...rparts-tiltbart-vaggfaste-for-tv-37-80-p57707
Magnusen Magnusen skrev:
Tyvärr kostade lägenheten långt mer än 100 000. Bedrövligt att man inte ska kunna lita på att lägenheten är i samma skick som vid visning. Luften gick oss när vi fick syn på hålen vid inflyttning i helgen. Jag får helt enkelt kontakta hantverkare imorgon för att laga skadorna.
Det är kanske dags för din dotter att lära sig hur man underhåller en lägenhet. Det är bra att lära sig hur man spacklar och målar väggar för det har man nytta av många gånger i livet.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 13 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det finns krav i de hyreskontrakt jag har haft på att man vid håltagning skall skära upp tapeten som en flik som kan läggas/limmas över hålen.
Nu har jag förvisso bara erfarenhet från allmännyttan samt 3 av landets största privata hyresvärdar men det där är inget jag känner igen för egen del.

Var även lite aktiv i Hyresgästföreningen lokalt och alltså "normalt slitage" var något som vi pratade om rätt ofta.

Möjligen skulle hålen efter tv'n som ts pratar om inte klassas som normalt slitage men att det skulle vara vanligt med någon återställandeklausul tvivlar jag på.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Förresten, lägenheter för under miljonen är sjukt billiga för drygt halva Sveriges befolkning, dvs de som bor på expansiva orter...
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
H
Magnusen Magnusen skrev:
Tyvärr kostade lägenheten långt mer än 100 000. Bedrövligt att man inte ska kunna lita på att lägenheten är i samma skick som vid visning. Luften gick oss när vi fick syn på hålen vid inflyttning i helgen. Jag får helt enkelt kontakta hantverkare imorgon för att laga skadorna.
Men TV och hyllor satt uppe? Då man måste förstå att det blir hål efter dem, hålen fanns vid visningen men du blev besviken att de syntes när de plockat ner Tv:en och hyllan. Det är inget dolt fel. Det blir märken i parketten när man flyttar ut möbler också eftersom ljuset inte når under möblerna, det är heller inget dolt fel, det får man ta med i beräkningen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
TS kanske trodde de fästes upp med häftmassa?
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu har jag förvisso bara erfarenhet från allmännyttan samt 3 av landets största privata hyresvärdar samt men det där är inget jag känner igen för egen del.

Var även lite aktiv i Hyresgästföreningen lokalt och alltså "normalt slitage" var något som vi pratade om rätt ofta.

Möjligen skulle hålen efter tv'n som ts pratar om inte klassas som normalt slitage men att det skulle vara vanligt med någon återställandeklausul tvivlar jag på.
Det stod i kontraktet att hål där man inte lyft undan tapeten och lagt tillbaka den över hålet inte ansågs vara normalt slitage. Nu har jag iofs mest haft privata hyresvärdar, men jag fick betala för håltagning för en hylla när jag flyttade ifrån en hyreslägenhet hos det kommunala bolaget på studieorten på slutet av 90-talet.
 
Tacka säljaren för att denne förberett för att montera en tv på väggen.
Köp ett tv fäste med rätt hålbild och återanvänd hålen. På så sätt slipper ni slita på ett borr, och även minska risken att borra i ledningar
 
  • Gilla
Beje.B och 7 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det stod i kontraktet att hål där man inte lyft undan tapeten och lagt tillbaka den över hålet inte ansågs vara normalt slitage. Nu har jag iofs mest haft privata hyresvärdar, men jag fick betala för håltagning för en hylla när jag flyttade ifrån en hyreslägenhet hos det kommunala bolaget på studieorten på slutet av 90-talet.
Jag kan ju inte invända mot dina erfarenheter men utan att veta hur stort eller hur hålet såg ut så betalade du nog i onödan. Finns inte en chans i helvetet att en hyresvärd skulle få mig att betala för normalt slitage i.a.f.
 
  • Gilla
Denimhead
  • Laddar…
R
Magnusen Magnusen skrev:
Jag vet inte vad hålen har använts till. Det är sex hål i två c:a en halvmeter breda rader.
Tycker att du ska kontakta mäklaren om att säljaren har tagit med sig fasta inventarier ur lägenheten😉
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Jag är inget troll. Jag förväntar mig bara att man inte ska behöva slita med att reparera väggar som säljaren förstört. Hade allt detta varit synligt på visningen hade det såklart varit helt okej. Då hade jag haft möjligheten att antingen inte lägga bud eller lägga bud men ta höjd för nödvändiga reparationer.
Du svarade aldrig på min fråga…
 
R Rejäl skrev:
Tycker att du ska kontakta mäklaren om att säljaren har tagit med sig fasta inventarier ur lägenheten😉
Neeeeej, ge inte stollen nya ideer 😱
 
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Lägg tillbaka bärnstenen..
 
  • Haha
  • Gilla
Mrs13 och 4 till
  • Laddar…
R
B Bästerortarn skrev:
Neeeeej, ge inte stollen nya ideer 😱
Va är du seriös? Fattar ingenting nu😉
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Unikt namn
Köp en ny TV med väggfäste och en skruvdragare åt dottern, så fixar hon det där.
 
  • Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.