Köpte ett Nimly Touch Pro med Zigbee modul och connect hub på Bauhaus under Black friday rean då dom hade riktigt bra erbjudande!
Väntar på Zigbee modulen då dom inte hade den i varuhuset just då men monteringen gick lätt, var tvungen att anpassa hålet för slutblecket lite.

Har en liten fundering som någon kanske här har testat, kan jag koppla låset både till nimlys hubb för att använda appen och till Home-Assistant via t.ex. Z2M eller måste jag välja antingen den ena eller den andra?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N Naesstrom skrev:
Köpte ett Nimly Touch Pro med Zigbee modul och connect hub på Bauhaus under Black friday rean då dom hade riktigt bra erbjudande!
Väntar på Zigbee modulen då dom inte hade den i varuhuset just då men monteringen gick lätt, var tvungen att anpassa hålet för slutblecket lite.

Har en liten fundering som någon kanske här har testat, kan jag koppla låset både till nimlys hubb för att använda appen och till Home-Assistant via t.ex. Z2M eller måste jag välja antingen den ena eller den andra?
Som jag förstår det kan du göra så, men de användare/koder osv du skapar i HomeAssistant visas inte i appen och vice versa.
 
tippz tippz skrev:
Som jag förstår det kan du göra så, men de användare/koder osv du skapar i HomeAssistant visas inte i appen och vice versa.
Ah nice, ska bli kul att testa! Tänker att jag skapar och hanterar allt via appen men använder home-assistant för notifieringar och automationer. Typ ser till att det är låst på kvällen och när ingen är hemma. Har två små barn så kan inte köra autolåsning hela tiden!
 
N Naesstrom skrev:
Köpte ett Nimly Touch Pro med Zigbee modul och connect hub på Bauhaus under Black friday rean då dom hade riktigt bra erbjudande!
Väntar på Zigbee modulen då dom inte hade den i varuhuset just då men monteringen gick lätt, var tvungen att anpassa hålet för slutblecket lite.

Har en liten fundering som någon kanske här har testat, kan jag koppla låset både till nimlys hubb för att använda appen och till Home-Assistant via t.ex. Z2M eller måste jag välja antingen den ena eller den andra?
äsch, såg erbjudande försent så nu har det gått upp 1000:- ... Gick inte att beställa via webshoppen.
 
Hur fungerar detta lås på vintern? Någon som har problem med touch eller fingerprint?
 
  • Gilla
elolo och 1 till
  • Laddar…
M Mr.Axan skrev:
Hur fungerar detta lås på vintern? Någon som har problem med touch eller fingerprint?
Nu är det vinter och jag kunde låsa upp med fingret även vid -10°.
 
  • Gilla
elolo och 2 till
  • Laddar…
J
Inte heller haft några besvär med kyla. Regn på fingeravtrycksläsare eller blöta fingrar fungerar däremot sämre tycker jag.
 
  • Gilla
elolo
  • Laddar…
Det beror troligtvis på hur varma händer du har då de värmer för avläsningen.
Kallt ute och iskalla händer fungerar troligtvis sämre än om du haft händerna i handskar eller kommer direkt från en varm bil.
Var den sitter monterad kan även det påverka funktion det är skillnad på norra sverige och södra samt om det finns en farstukvist eller inte osv.
Nimly touch pro har inte funnits tillräckligt länge på marknaden för att utvärdera hur väl fingeravtrycksläsningen och pekpanelen fungerar i sträng kyla.
 
  • Gilla
Mr.Axan
  • Laddar…
É
Mitt lås har börjat pipa och blinka rött när man låser upp det. Något som känner igen detta och vet vad det beror på? Jag slår rätt kod och det blir upplåst, men larmar samtidigt. När man slår koden börjar den även pipa lite konstigt, som dubbelpip/eko när knappar in.
Kan det vara att batteriet börjar ta slut (redan) kom jag på nu när jag skriver...?
 
Tror det är batteriet som du säger. Har haft samma grej även om låset är nytt. Gav sig efter batteribyte. Har dock märkt att batterinivån anges som halvfull på mina laddningsbara batterier, trots att jag vet att de är fulladdade..
 
É
Ok ska prova byta. Har för mig jag läst de rekommenderar vanliga batterier och inte laddningsbara. Men håller de bara 1,5 månader (de som följde med) är jag inte så sugen stoppa in nya engångsbatterier hela tiden. Npgon som provat vanliga laddningsbara? typ ikeas 2450mAh.
 
  • Gilla
Bill Bull
  • Laddar…
É ÉlPon skrev:
Ok ska prova byta. Har för mig jag läst de rekommenderar vanliga batterier och inte laddningsbara. Men håller de bara 1,5 månader (de som följde med) är jag inte så sugen stoppa in nya engångsbatterier hela tiden. Npgon som provat vanliga laddningsbara? typ ikeas 2450mAh.
Okej, inte sett det nånstans, men det stämmer säkert. Det är IKEAs 2450mAh jag har just nu faktiskt. Får prova med andra vid tillfälle och kolla om problemet kvarstår kanske.
 
Kan man ha flera lås till en Connectmodul och hur är räckvidden på modulen? Någon som hört om kompabilitet med Apple Homekey är på gång?
 
H Hasti skrev:
Hej på er,

Jag köpte touch pro med gateway och modul på Bauhaus i veckan.
Det gick i princip smärtfritt att installera och komma igång med appen, allt fungerade som det skall…men jag får ett problem.

Låset blir offline efter en timme eller två…
Om man tar ut batterierna så kopplar de upp igen för att gå offline efter ett tag igen.

Någon som haft liknande bekymmer? Mailade Nimly i morse men de verkar inte vara så snabba som jag vill på att svara…

Sen hade jag gärna sett en funktion i appen som gör att låset tex är upplåst i 4 timmar eller vad man nu vill sen låser automatiskt igen…

/Jonas
Jag har samma problem med att låset blir offline efter någon timme. Löste det sig för dig? Några tips?

//Alexis
 
Stjaertfena Stjaertfena skrev:
Jag har samma problem med att låset blir offline efter någon timme. Löste det sig för dig? Några tips?

//Alexis
Även jag har samma problem. Låset går offline efter några minuter och det går varken att låsa/låsa upp eller att få notiser i appen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.