417 888 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jag har mätt ting i över 30 år, att du jobbar som senior specialmätare är ovidkommande för jag har ändå rätt. Min erfarenhet av mätdon från ute i garaget väger tyngre än din faktiska utbildning och långa arbetslivserfarenhet inom området.N Niq skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Amen DET måste ju vara dolt fel ändå, det är inte tillåtet att ha tupp i detaljplanerat område! Och det är taskigt mot hönsen att inte ha tupp.FredrikR skrev:
Vad säger detaljplanen om boarea, förresten? Tänk om de där 20 kvadraten är utöver byggrätten, och alltså är svartbygge? Nu kan vi börja snacka dolt fel!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 611 inlägg
Hur vet du att det är i detaljplanerat område? Vi har ju för fan inte ens sett någon bild!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 611 inlägg
Absolut inte, texten på dessa linjaler är skriven med svart färg så det är definitivt asbest i det!N Niq skrev:
Men jag vet att denna linjalen jag använder är otroligt exakt i sina mått, räknar man alla millimeterstreck så är det lika många oavsett om man börjar räkna från vänster, eller från höger
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Det fattar du väl att det är, hade det varit utanför detaljplanerat område hade grannens hönshus a) aldrig blivit uppmättNötegårdsgubben skrev:
och
b) varit stort som en idrottshall eller liknande (och eventuellt haft en inredd "gästlägenhet" på ena gaveln)