Var och köpte en idag på Bauhausi Gbg, det gick fint att använda lågprisgarantin. Man fick först köpa den för 995:- och sen gå till informationen och visa Beijers kampanjtining så fick jag 248:- tillbaka efter lite pappersbyråkrati.
Tack för tipset Fasting65!
 
Bastefallarn: Varsego. Kul att du högg på tipset. Är själv sugen på maskinen, men har inte riktigt behov av den just nu. När jag väl kommer behöva maskinen gissar jag att ena eller båda av följande scenarier kommer utspela sej:
1) Bosch-multimastern är prissänkt pga alla Early Adopters köpt,
2) BEST Tools, PowerCraft, Ferm, COTech, Bruksbo kommer ha en varsin Multimasterkopia i sitt sortiment. Priserna kommer ligga runt 299-499 kr. Givetvis kommer verktygsfästena vara strikt o-standardiserade. Jag VET att Best Tools redan hade en sån där maskin för några år sedan, och att den såldes under en mycket kort period på K-rauta.
 
En fråga till er som vet... gjorde jag bort mig som köpte en Fein istället för att vänta på Bosch (då Bosch var restad)?

Vad jag hört så har Fein mycker mer verktyg till sin... men Bosch borde väl komma med lite mer till sin kan man tänka... sen sägs det att kvalitén är bättre på Fein, men stämmer det?
 
Ahlesten skrev:
En fråga till er som vet... gjorde jag bort mig som köpte en Fein istället för att vänta på Bosch (då Bosch var restad)?

Vad jag hört så har Fein mycker mer verktyg till sin... men Bosch borde väl komma med lite mer till sin kan man tänka... sen sägs det att kvalitén är bättre på Fein, men stämmer det?
Det tror jag knappast att du gjorde. Enligt mina erfarenheter skiljer det mycket i kvalitet på grön bosch och på fein. Sen vet jag att någon eller några på frumet med hjälp av en dremel har anpassat boschs blad så att de passar på en ny fein, vilket betyder tillgång till billig blad.

I min värld är feins enda nackdel de mkt dyra bladen.
 
*pustar ut*

Då blir det till att införskaffa en dremel snart då... :)
 
haha fler som resonerar så :) Har lånat svärfars Dremel emellanåt men att välja Fein framför Bosch motiverade en egen 400JD :)
 
Nu har jag ingen erfarenhet från just Feins Multimaster men deras andra maskiner jag testar eller själv är i en klass för sig så man behöver nog inte vara orolig för att Fein skulle vara ett dåligt köp. Själv har jag deras vinkelslip 125 mm och bättre maskin går inte att finna, suveränt genomtänkt och en kvalitet som slår det mesta, nåja allt då? *S* Sen har jag jobbat en del med deras skruvautomat och den var en favorit, inga skruvar som hakade upp sig på den någonsin under ett halvårs dagligt bruk! Kanske var som så att skruvbanden var perfekt anpassade för Fein eller om det var omvänt?

Bosch's "Multimaster" är bra tycker jag men jag som jag sa innan så hatar jag väskan och den styva alldeles för korta sladden, en annan sak som irriterar mig något är de omständliga verktygsbytena men å andra sidan så använder jag den inte så ofta så det kan jag stå ut med. Sen väsnas den oerhört med men det finns hörselskydd.
Känslan av maskinen andas Bosch, jag är inte direkt orolig för att den skall gå sönder utan gissar att den kommer att tåla det mesta, det har de andra gröna maskinerna som jag har i verkstaden gjort, skakslipar som är outslitliga trots att de är gröna.

Om nån undrar varför jag behövde den så är det för att kapa listverk vid inredningsjobb, finns liksom ingen annan maskin som slår en "Multimaster" på fingrarna där och sen är det praktiskt att ha en liten slip med sig på jobben med.

/Kent
 
passerade hornbach malmö igår och spontanköpte en bosch för 890 kronor. Jag ska snygga till en parkettkant och tyckte det kunde vara lämpligt att köpa en sån här multimaskin. Dessutom fick jag bara genom att kolla på förpackningen reda på fem andra jobb i huset jag kommer fixa med den... :)

Tillgången på Hornbach var vid tillfället mycket god, den fanns på minst 3 ställen, gissar att de nog har 100 maskiner hemma om någon som är sugen bor i närheten.
 
Snickarboden: Tackar tackar. Nu är jag om möjligt ännu mer lugn... :)

Sen gick jag faktistk och bytte från standard versionen till select (top var slut) så jag fick snabbfästet, kan säga att jag förmodligen skulle inte ha använt den hälften så mycket som jag gjort på bara dessa få dagar om det varit skruvfäste... kalla mig lat men jag är ingen fan av skruvfästen.
 
Jag var och kollade på Bauhaus i västerås igår kväll, och de har några stycken på hyllan.
 
Jag köpte igår på Hornbach i Malmö , bra att ha pryl!
 
Jeg kjøpte på Beijer Karlstad i dag 849kr. Blir ca 749 NOK så det er en bra pris.

Det var ingen framme i butikken, men den kom fram når jeg spurte/frågade
 
Hemmakatten
Det fanns fortfarande 9-10 stycken kvar på Bauhaus i Uppsala idag på eftermiddagen.

Till diskussionen huruvida Fein eller Bosch är bäst så vill jag bara tillägga efter att ha haft en Bosch sen i somras att Fein är säkert bäst för en yrkesman med större motorstyrka, men för gör-det-självaren måste det duga mer än väl med Boschen. Skillnaden på det färdiga arbetet ligger nog snarare i handhavandet, dvs. en snickares yrkeskunskaper kontra en GDS'ares goda vilja...
 
P
Är övertygad om att Boschen är en finfin GDS maskin. Kanske inte för dagligdags hårt bruk - jag inväntar en Blå Bosch.

Använder Fein MM och Supercut dagligen och MM är den som får mest bruk, tack vare snabbfästet. :)

Användningsområden är många, har bytt 34 lösa kakelplattor (kapat ur och använt fograspen), använder den för rötskadelagning av dörrar och fönster, listverk, urtagning etc. Funkar finfint. ;)
 
Köpte mig en idag på Bauhaus i Uddevalla (som f.ö. höjt priset til 999:). Använde mig av Cheapys kampanj och betalade med hjälp av prisgarantin endast 703:-

http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1052

Troligen billigast hitills...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.