A atomlab skrev:
Värmefläkten gör mer illa än nytta. Spacklet torkar inte jämt.
Fläkten var där för att värma upp utrymmet till lite mer normal rumstemperatur. Den är inte för torkning av massan.
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Dags att börja välja skivornas (fronten) placering i hall och kök. Betydligt svårare åt en själv än åt en kund 😅
 
  • Träpanelvägg under konstruktion med spår av verktyg och material på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Fått klart gjutform för flyttad innervägg i källaren. Släpat in blandaren i värmen. Hämtat 60 säck Finja grov. Efter ungefär halva gjutningen ser jag att displayen på bvp lyser när jag är i tvättstugan för att hämta mer vatten. Trycker på info men inget svar. Helt död. Bryter strömmen helt och väntar lite. När jag slår på möts jag av det ökända Conlego-meddelandet. Avbryter gjutningen och börjar riva i pumpen. Hittar inte multimetern. Blir förbannad och städar undan och eldar brasa istället. Snart kommer IVT service. Plånkan ligger öppen 😐
Byggarbetsplats med betongblandare, säckar med bruk, hinkar, och byggnadsmaterial. Oorganiserat och använda verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grundläggningsarbete, grävd schakt, formar, stödbrädor, betonggjutning i källarmiljö, konstruktion, byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
vcx och 10 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Fått klart gjutform för flyttad innervägg i källaren. Släpat in blandaren i värmen. Hämtat 60 säck Finja grov. Efter ungefär halva gjutningen ser jag att displayen på bvp lyser när jag är i tvättstugan för att hämta mer vatten. Trycker på info men inget svar. Helt död. Bryter strömmen helt och väntar lite. När jag slår på möts jag av det ökända Conlego-meddelandet. Avbryter gjutningen och börjar riva i pumpen. Hittar inte multimetern. Blir förbannad och städar undan och eldar brasa istället. Snart kommer IVT service. Plånkan ligger öppen 😐
[bild]
[bild]
Servicekillen kom med en ny styrbox under armen och mycket riktigt var det den som gett upp. Säljs bara renoverade numera så de var inte gratis då de verkar vara hårdvaluta. Om det inte finns nån att få fatt på för tillfället så kan man konvertera upp till rego 1000 tydligen men då fick man hosta upp en njure typ.
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Burit in 65+ kvadrat nyhyvlad pärlspont som ska bli tak samt skafferivägg och kanske lite köksluckor.
Stapel av kapade träplankor med spår, förmodligen för golv eller panel, inomhus på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 12 till
  • Laddar…
Det lätta i hallen är gjort. Nu är det bara att kantbanda allt. Slipa, slipa, waxa, slipa, waxa polera, vända slipa, waxa, slipa, waxa polera 😂 och så har jag dessutom luckorna i köket kvar. Men det är mysigt att hålla på och det luktar gott med teak En under konstruktion eller renovering inomhus korridor med träskåp, kablar på golvet, och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En byggarbetsplats inomhus med öppna skåpdörrar, ledningar på golvet och inbyggda taklampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dom där två skivorna är bröder och låg på varandra i högen men kommer komma fram bättre när allt slipas. Träfärgade garderober i ett rum under konstruktion, med gult förlängningssladd på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
16386 och 19 till
  • Laddar…
Fått upp räcke.
 
  • Loftsäng med lådor nedanför, mjukt ljus, nallar uppe, oorganiserad, sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nikasp och 10 till
  • Laddar…
Sågat en av bänkskivorna vid spisen. Tyvärr gick en flis ur, annars funkade det med mått och kantband. Ville egentligen ha det gjort på bygghandeln men de åtog sig bara 90-grader. Så om nån har tips på hur man kan åtgärda/dölja vore det fint.
 
  • Kök med grått skåp, stengranitbänk, fönster, inomhusväxter och hängande köksredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit skadad bänkskiva; hörnskydd lossnat; synlig spånskiva; köksmiljö; närbild; slitage eller defekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökshörn med gråa skåp, marmorbänk, fönster, krukväxt, dekorationer och köksutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Storstädat för att sedan få packa upp och ställa fram adventsljusstakar, stjärnor och annat krimskrams.
Man blir rätt nöjd när det är klart. Ett mysigt hörn med skrivbord, stjärnlampa i fönstret, barninredning och teckningar. Hemtrevlig och personlig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ohchips och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Burit in 65+ kvadrat nyhyvlad pärlspont som ska bli tak samt skafferivägg och kanske lite köksluckor.
[bild]
Behöver du lite till så har jag. Blocket.
 
Snickra till luckorna till den delen där ugnarna kommer att sitta. Eftersom jag ville maximera utrymmet längs med hela väggen så vart inte stommarna 600 utan ett par cm till och skulle se lite dumt ut med vitvarumoduler som inte höll samma mått. Så gjorde helt enkelt en inramning där dom kan sitta.

Även som 95% kommer att sågas bort i den delen eller döljas så är det skönt att veta att det iaf var mönsterpassat 😂
 
  • Träskåp, fyra dörrar, oavslutad renovering, byggmaterial, stege, skyddsplast, oslipad gipsvägg, bostad under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Burit in 65+ kvadrat nyhyvlad pärlspont som ska bli tak samt skafferivägg och kanske lite köksluckor.
[bild]
Ser ut att vara bra kvalité på leveransen. Får man undra lite så här smygande var inköpet kommer ifrån?
Och 65 m² ser ut att kunna räcka till med råge om det inte är ett ohemult stort skafferi förstås, även om det är till luckor också.
Det kommer hur som helst att bli spännande att få ta del av det arbete som hör till detta inlägg.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Behöver du lite till så har jag. Blocket.
Vår kom direkt från fabriken på andra sidan gatan, så jag kan ordna mer vid behov, men tack 👍
 
Skottat lite snö och byggt lite innervägg.
Byggarbetsplats täckt av snö, trästomme står, vinternatur, ofärdigt bygge, stege, isolerade betongblock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
IgelSpikey och 18 till
  • Laddar…
Somsagt vart inte mycket över. Men skönt för själen att veta att ådringen iaf finns där bakom 😂
 
  • Renoveringsprojekt, oavslutat kök, inbyggd ugn, träskåp, arbetsstege, kablar, dammsugare, verktyg, oskarp bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.