Hej,

Vi behöver utreda orsak till en lukt i vårt hus. Möjligtvis är det syllar.

Enligt andra trådar ska man ha en oberoende, vars jobb enbart är utredning. Dvs ingen från en firma såsom Platcon eller annat.
Håller ni med?

Någon som har bra referenser på firma/person i Göteborg som inte kostar halva armen?

"Fukt i Väst" har jag bra erfarenheter av...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
"Fukt i Väst" har jag bra erfarenheter av...
Vet du om de även tar inomhus-luftprover för att identifiera vad för skadligt ämne det är? Eller hur brukar en "utredning" gå till?

Fler förslag i GBG trakten?

I mitt fall så var de nummer 3 som kom, den första var Anticimex, den andra kommer jag inte ihåg var han kom ifrån. Anticimex ville sälja på mig en avfuktare, så skulle alla problem lösas. Killen från Fukt i Väst stoppade ner huvudet i grunden och sade "det är cuprinol som luktar, du måste byta blindbotten och isoleringen". Tror inte ens de tog betalt för besöket faktiskt...

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
I mitt fall så var de nummer 3 som kom, den första var Anticimex, den andra kommer jag inte ihåg var han kom ifrån. Anticimex ville sälja på mig en avfuktare, så skulle alla problem lösas. Killen från Fukt i Väst stoppade ner huvudet i grunden och sade "det är cuprinol som luktar, du måste byta blindbotten och isoleringen". Tror inte ens de tog betalt för besöket faktiskt...
Anticimex har man bara hört dåligt om.
Jag kollar även fukt i väst. Vet du vad killen hette? (PMa om du inte vill avslöja här)...
Tänker att om han vet hur cuprinol luktar så är han erfaren.

Har inget namn eller så, men ta in flera åsikter, det är alltid värdefullt....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.