Hej,
Vi håller på med renovering och fönsterbrädan (i trä) som vi tänkte spackla har krackelerat nu när det torkat.
Vi drog på ett lager och slipade. Sen yttligare ett till lager till. Precis som man gör när man bredspacklar. För brädan var riktigt ruffig.
Vad har vi gjort för fel? Varför spricker spacklet upp?
Vi håller på med renovering och fönsterbrädan (i trä) som vi tänkte spackla har krackelerat nu när det torkat.
Vi drog på ett lager och slipade. Sen yttligare ett till lager till. Precis som man gör när man bredspacklar. För brädan var riktigt ruffig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Du gör ta plastik padding eller likvärdigt om du spacklar djupt, snickerispacklet är bra för tunna lager med bra finish😉D david576 skrev:Hej,
[bild]
[bild]
[bild]
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Nej, att du ska slipa ner helt och sen grunda innan du börjar spackla. Det är dock inte nödvändigt enligt min uppfattning, om du spacklar tillräckligt tunna lager.D david576 skrev:
Jag spacklar alltid snickerier innan jag grundar. Även trärena.