Inget mer än att lotsa runt representanten från installationsfirman. Funderar på att komplettera värmesystemet (frånlufts-vp) med en luft/luft. Måste bara hitta bra placering för båda delarna och bra lösning för dragningar av rör och el.
Och övertala den bättre hälften (och mig själv) att det är en god ide.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Monterat den efterlängtade, ny ytterdörren. Bild dröjer.
 
  • Gilla
Oskick
  • Laddar…
Bilen måste få lite omvårdnad på bromssytemet och givetvis måste det göras i rövmånaden november, så tak över huvudet vill man ju ha. Tyvärr hade ju något praktpucko (jag) tagit hem en massa skräpvirke från jobbet och lagt framför verkstaden. Så idag så flyttades hela högen några meter åt sidan. Nu ska jag bara städa verkstaden så jag får in halva bilen under tak medan jag jobbar.

Disig, landsbygdsmiljö med röda träbyggnader, ett blått presenningsskydd, grön gräsmatta, och höstlöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästockar på blå presenning, höst, lövträd, växthus i trädgård, röd lada, grusgång, molnig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Landligt, molnigt, blå presenning, grönt gräs, lövfällande träd, röda träbyggnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Monterat ett fönster bredvid den efterlängtade ytterdörren. Mörkt :(
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Började igår med tätskiktet i sista toaletten på källarplan som jag egentligen tänkte vänta med. Men microcement killen fick lite tid över så lika bra att hugga. Idag upp med kommoden och klädde in den med fibercement. Byggde en vägg i leca som kommer kläs med hårdcementskivor. Hålet kommer alltså bli en hylla på insidan i duschen. På väggen blir det en glasskiva upp i tak med en glasdörr som går innåt. Avslutade dagen med att dra på fix på tätskiktet och klämma in fibernät så efter helgen är det fritt fram för microcement applicering. Ett ofärdigt rum under konstruktion med oslipade spacklade väggar och utsatta rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med oavslutade gipsväggar som har ögonformade föremål och ritat ansikte, verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lyckades även att klämma dit glasväggen i ett badrum. Det var en liten rysare då jag var tvungen att rotera skivan i 45* vinkel för att få upp och in den i position. Men det gick gallant. Nu skall den bara fogas in.

Under konstruktion: badrum med duschkabin, måttband, stegpall, och renoveringsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Totte lille och 17 till
  • Laddar…
Bild från insidan.
 
  • Röd dörr i pågående konstruktion med trästomme, isolering, verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Titthålsoperationen fortsätter och lagen om alltings j-vlighet.

Något (jag) spånhuvud kom på den briljanta idén att använda cement från en öppnad säck i förrådet för gjutningen. Det visade sig att hållfastheten blev i nivå med pepparkaka. Aldrig varit med om något liknande. 🤬.

Så nu gör vi det riktigt istället, in med vinkelslip med diamanttrissa och rugga klinkersytan. Sagolikt smidigt genom det lilla hålet….

Mörk plats, kontrasterande skuggor, rörlig maskin, fläkt eller pump, glänsande ytor, konstgjord belysning, industriell eller teknisk miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Därefter blir det primer och golvspackel istället för betong i formen och nytt tätskikt utanpå.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Appendix och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Något (jag) spånhuvud kom på den briljanta idén att använda cement från en öppnad säck i förrådet för gjutningen. Det visade sig att hållfastheten blev i nivå med pepparkaka. Aldrig varit med om något liknande. 🤬.
Vad blandade du ut cementen med?
 
Ballast och vatten.
 
Tapetserade lite dörrar med sjögräs idag. Även skjutdörren in till garderoben fick sig ett lager. Tar baksidan imorgon.
 
  • Renoveringsprojekt, textiltapet rullas ut, blå stege, gröna väggar, oavslutad inredning, arbetsmiljö, renoveringsutrustning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt inne; arbetsplats med högtalarelement, verktyg, säkerhetskätting och pallbockar i oavslutat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två vertikala paneler inomhus, med byggmaterial synliga, ombyggnation eller renovering pågår, skyddspapp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Fick även i lite fix för att räta upp muren inför måndag så nu kan jag även beställa väggen med tillhörande dörr. Ett pågående badrumsbygge med plattsättning, hörnduschbas, verktyg och fuktspärr synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum under renovering, väggspackling, elinstallationer, kakelplattor, verktyg, byggmaterial, oavslutat arbete synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortfarande inte bestämt färgen på väggar och tak ännu men har ändå ett par dagar på mig.. Renoveringsprojekt, gipsskivor lutade mot vägg, grå plasttub, byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
nikasp
Puh, helt slut av vanliga jobbet så orkade bara 60% fart i helgen. Har dock varit själv hela helgen för att kunna maxa men istället irrat runt och varit overksam 40% av tiden. Nåja, ska kolla att alla kopplingar är täta ca tre dagar innan jag monterar lådor i diskbänksskåpet. Ska köpa en matchande täckskiva och fräsa in Hue LED-listen i en aluminiumlist så det blir snyggt och mjukare ljus med diffusor.

Lite socklar och inredning kvar. Kanske plats för tvättkorgar bredvid värmepannan. Fullt med verktyg i skåpen så ska rensa och stoppa in hyllplan och skruva lite handtag också.

Lite bättre nu än innan och särskilt sedan april då jag rev ut den gamla fasta inredningen. En firma/kille som lovade lite för mycket försvann istället för att börja 1:a maj 😀



Tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, diskho; rör, verktyg och städmaterial på bänk. Installation pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättstuga med vitvaror, skåp, verktyg, och en iPad på bänken. Nymodig och nybyggd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksbänk med tvättmaskin, torktumlare, kylskåp, diskho, ljusslinga och surfplatta. Modern, ren inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörigt tvättrum med tvättmaskiner, kläder, kartonger och öppet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 16 till
  • Laddar…
Trixat med fönster.
 
  • Vit husfasad, röd tegeltak, vindfönster, skorsten, trädetaljer, ljus, delvis molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 8 till
  • Laddar…
Tagit emot nylackade köksluckor/lådfronter. Återmontering påbörjad. Köksbordet blir bra arbetsbänk.
 
  • Möbeldelar på bord, kartong med skruvar, inomhus, monteringsprojekt, verktyg, heminredning, ljus rum, pågående arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
⚠️ kommunalgrått ⚠️
Men resultatet blev vi väldigt nöjda med. S2500-N ihop med lite vita inslag känns lugnt och tryggt. Vitrinskåp, krönlist och ljusrampslisten återstår. Och, ja, de är också grå 😁
 
  • Ljust kök med köksö, spis, fläkt, fönster och öppna hyllor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ljust kök med kylskåp fullt av magneter, arbetsyta och fönster med utsikt över grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dilemma och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.