Finns det någonstans på pumpen att göra en återställning eller reset. Verkar som programvaran hängt upp sig på någon felaktig inställning?
 
  • Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
Om du bytt SSID (nätverksnamn) på 2,4 GHz-nätverket till ett som garanterat är godkänt (tex SusanneRouter, utan mellanslag) så behöver du trycka in Resetknappen på värmepumpens wifi-modul ca 10 s för att återställa ev felaktig information från tidigare misslyckade försök.

Instruktionsvideo visar återställningsprocess för Mitsubishi Electric-enhet med RESET-knapp och LED-indikatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Därefter börjar du om med att ansluta wifi-interfacet enligt tidigare instruktionsvideos, antingen med den förenklade WPS-metoden (om din router har en WPS-knapp). Eller med den avancerade metoden där du får koppla upp din telefon/pc mot den tillfälliga wifi som genereras, mata in uppgifterna som behövs - detta tillfälliga wifi kopplas ner efter 2 minuter så man får vara på hugget, annars bara att börja om.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Följer tråden med visst intresse och undrar om uppkopplingen mot internet behöver göras om vid t ex strömavbrott eller när pumpen varit avslagen en längre tid under sommaren?
 
Det låter ju lite otympligt. Skulle gissa att pumpen vaknar, försöker återansluta till wifi. Varför skulle den kräva omkonfigurering?
 
Det har fungerat av sig självt på vår Daikin i alla fall, strömmen har varit bruten några timmar sedan gick den online utan problem. Konfigurationsdata lagras normalt i ett icke-flyktigt minne på alla sådana här grejer annars skulle livet bli ett h-e...
 
Keiller Keiller skrev:
Följer tråden med visst intresse och undrar om uppkopplingen mot internet behöver göras om vid t ex strömavbrott eller när pumpen varit avslagen en längre tid under sommaren?
På min Hero 2.0 så kopplar den upp sig igen efter strömmen har gått. Bör inte vara problem när den är avstängd längre period. Har ej testat då den gått på kylning under sommaren :)

Vår koppla upp sig direkt utan problem, då vi har både 2,4g o 5g mesh wifi hemma.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Nu vill jag se ett stort YES från trådskaparen när detta äntligen funkar som det ska!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Nu vill jag se ett stort YES från trådskaparen när detta äntligen funkar som det ska!
Helt riktigt! Tack till er alla! Nyckeln till problemet var att man behövde lägga till "/network" efter "http://192.168.11.1". Det stod inte att man skulle göra det i instruktionerna jag fick från leverantören. Förjävligt att de inte skriver ut "/network" också så att det funkar.
 
  • Gilla
Berndtan och 6 till
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Nyckeln till problemet var att man behövde lägga till "/network" efter "[länk]". Det stod inte att man skulle göra det i instruktionerna jag fick från leverantören
Inlägg #6....
 
  • Gilla
Henfer och 2 till
  • Laddar…
Instruktionsmanual för nätverksinställningar, steg 3, skärmbild av inställningsgränssnitt, IP-adress, text på svenska.
Man i perioddräkt läser noggrant ett dokument. Vit peruk, mörk klädsel, koncentrerad uppsyn, historiskt porträtt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dock inte lätt när en massa folk står och tittar en över axeln 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Bangan och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Inlägg #6....
Stämmer bra!
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
H
M Förstagångsköparen skrev:
Stämmer bra!
+bilden i inlägg 38# står det i instruktiomen du fotade.
 
  • Gilla
Comfort Thomas
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Helt riktigt! Tack till er alla! Nyckeln till problemet var att man behövde lägga till "/network" efter "[länk]". Det stod inte att man skulle göra det i instruktionerna jag fick från leverantören. Förjävligt att de inte skriver ut "/network" också så att det funkar.
Så nu har du fått allt att fungera?
Då ska jag nog försöka få min Hero att koppla upp sig mot Melcloud. Tack för att du startade tråden och fick all hjälp, den kan nog fler ha nytta av.
 
  • Gilla
buffyin och 3 till
  • Laddar…
J jahallåja skrev:
[bild]
[bild]
Dock inte lätt när en massa folk står och tittar en över axeln 😉
Om jag missade det så är jag bedrövlig
 
Nä då, så illa är det inte, men det kan ju bespara dig ett syrligt svar från tillverkaren om du hade tänkt skriva till dem och skälla ut dem för undermålig dokumentation 😀

Det verkar ju dessutom ha inspirerat andra att våga pröva, så bra jobbat och kul att du fick igång den!
 
  • Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.