2 323 läst · 20 svar
2k läst
20 svar
Vilket skede kommer bidé
Jag hade velat ha en liten handdusch-bidé vid sidan om toaletten. Kan inte den "låna" vatten från handfatet? Att vattnet som kommer dit splittas mellan de båda.A AG A skrev:Vatten går att installera/ändra även när badrummet är klart. Så om en sådan toalett skulle behöva varmvattem, så är det inte försent.
Problemet hade varit om du velat ha en toalettstol och en bide' vid sidan om. Då det behövs ett extra avlopp i golvet. Ett nytt avlopp går inte att sätta i efterhand.
Som sagt, vattnet/spolmunstycket är inget problem att lösa. Frågan är bara om du tänkt sitta på toalettstolen, när du använder det. Eller har du önskat en stol brevid toalettstolen?H Humsipums skrev:
Den är helt integrerad i blandaren.H Humsipums skrev:
Jag har köpt den för några år sedan på Hornbach jag tror märket är ”Hans Grohe”
1450kr i dag.
Alla stora tillverkare har produkten och det är inget som syns eller är påhängt, enkelt att ställa in tryck och temp och sen är det munstycket som växlar mellan dusch och tvättställ.
Suveränt bra, i princip kan man skippa toapapper.
https://www.golvshop.se/badrum/badr...yZQSTZ4TBDv93RpbbDuRb9yWFME--588aAm6tEALw_wcB
Jaha, du tänkte så. Ursäkta, jag missförstod. Svaret är att sitta på själva toalettstolen. Inget separat avlopp alltså.A AG A skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 826 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 826 inlägg
Då är det ju inga problem med att ordna det efteråt, tom. efter inflytt om så skulle vara och du är nöjd med en tvättställsblandare med sidodusch, sån som Leif i Skåne har liksom jag (från FM Mattsson). Men om det ska vara dolt varmvattenrör till toaletten (typ japansk toalett, bidétillsats till toalett) så måste det göras i samband med att vattenrören dras.H Humsipums skrev:
Tack för svar. Då tror jag att jag är nöjd. Det räcker för mig att koppla en slang som delar vatten med handfatet och använda i toaletten.BirgitS skrev:Då är det ju inga problem med att ordna det efteråt, tom. efter inflytt om så skulle vara och du är nöjd med en tvättställsblandare med sidodusch, sån som Leif i Skåne har liksom jag (från FM Mattsson). Men om det ska vara dolt varmvattenrör till toaletten (typ japansk toalett, bidétillsats till toalett) så måste det göras i samband med att vattenrören dras.