Hej! Har lite problem med att min bänkdiskmaskin (Electrolux, ESF2300OW, PNC: 91155604002) som tar in för mycket vatten så det rinner ut framifrån till dess att översvämnings skyddet går i gång. Någon som har någon tanke om vad felet kan vara?
Skickar med några bilder på vad jag tror där vattnet tas in då jag monterat bort skyddet till diskmaskinen.
Tacksam för alla svar eller eventuell vägledning!
Skickar med några bilder på vad jag tror där vattnet tas in då jag monterat bort skyddet till diskmaskinen.
Dum fråga kanske, men står maskinen helt vågrät? Om inte tror jag att det kan det påverka sensorn för vattennivå i maskinen.
Kanske @electroluxaren har några bra idéer, han brukar ju svara på sådana här problem
Kanske @electroluxaren har några bra idéer, han brukar ju svara på sådana här problem
Alltid nibåkammaren på dessaChocolateTerrain skrev:Hej! Har lite problem med att min bänkdiskmaskin (Electrolux, ESF2300OW, PNC: 91155604002) som tar in för mycket vatten så det rinner ut framifrån till dess att översvämnings skyddet går i gång. Någon som har någon tanke om vad felet kan vara?
sår godtyckligt vågrät, fungerat bra i två månader men nu börjat krångla...Mats-S skrev:
Mycket riktigt! Rekommenderar du att plocka bort den helt och rengöra eller rengöra den så gott det går så som den sitter?
Monterade bort den (satt inte så värst hårt, och behövde inte klippa spål grejerna som håll fast slangen häller), diskmaskinen är kör just nu ute på sin jungfru färd med ett sköljprogram.ChocolateTerrain skrev:
Återkommer i morgon om allt löst sig!
Men stort tack electroluxaren! Din kunskap är guld!
Uppdatering: Nu funkar allt som det ska igen!
Men hur kan man förhindra att det sker igen? Sett lite olika "diskmaskinsrengöring" dels på willys samt electroluxshemsida, några tankar eller idéer @electroluxaren ?
Men hur kan man förhindra att det sker igen? Sett lite olika "diskmaskinsrengöring" dels på willys samt electroluxshemsida, några tankar eller idéer @electroluxaren ?
kör varma program så slipper du dessa dyra miljöovänliga kemikalierChocolateTerrain skrev: