Ska den del glappa så här?
 
Det ser ju ut som att de släppt. Det är nog bra att fixa till 🙂
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Jag tror att jag har en lös elmotor i gömmorna om du behöver.
Kanske har det blivit något glapp i sladdarna om den glappar så mycket i fästet?
Det verkar ju vara ett lustigt fel. Dessa motorer brukar ju vara rätt bra annars.
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Nån som har kretskortet till laddplattan å sälja ?
 
M miniGranis skrev:
Nån som har kretskortet till laddplattan å sälja ?
Ska kolla.
 
Finns komplett maskin med elektronikfel i maskinen i övr hel i Borås. Laddstation hel
 
Det jag trodde jag hade är slängt. :(
 
Bo arnold Bo arnold skrev:
Finns komplett maskin med elektronikfel i maskinen i övr hel i Borås. Laddstation hel
Vad är det för felkod på den ?
 
Bo arnold Bo arnold skrev:
Felkod 501
PM skickat.
 
Klippmotorn på min R40li har börjat låta ganska mycket senaste veckorna. Har monterat isär klipparen och tagit ut motorn för att se över den och det känns lite rostigt där inne så har troligtvis trängt in fukt som gottat till sig över vintern i garaget. Har försökt göra rent så gott det går men man får ju inte ut hela rotorn för då måste man klippa kabeln så kommer inte åt att ta isär helt.

Har testat att spraya loss med lite 2-26 elektronikolja vilket möjligtvis gjorde det något bättre om man är positivt inställd från början.

Någon som har något tips på vad man mer kan göra? Den snurrar och går som vanligt förutom att den låter relativt högljutt vilket jag stör mig mer och mer på.

Roboten är från 2014 så inte supersugen på att köpa en ny klippmotor för 2000kr...
 
Har fortfarande en komplett 40li med elektronikfel till salu priside 1000 Borås
 
Vad är det för årsmodell på den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.