Har lite funderingar på hur jag skall bygga skärmtak över vår ytterdörr.

Helst av allt vill vi ha något smäckert som inte dominerar framsidan på huset.

Har sett skärmtak av glas/plast är det någon som vet vad jag menar och vart man hittar sådant på nätet ???

Att jag inte tänkte på att fråga mamma ;D

Tack för tipsen !!!

Swedesign såg ut att ha lite i den stilen vi söker.

Kanske någon som har några bilder på sin entre med snygga tak ???

Jante skrev:
Kanske någon som har några bilder på sin entre med snygga tak ???
Inte mitt, men jag gillar stilen.

DKGDS142004_Indgang_200.jpg

Fast det är klart, det passar ju inte till alla hus. ;)

Gillar också stilen, men som sagt det passar inte alla hus.

Kanske ska berätta att det är falu rött trähus med stående locklist panel, vita foder och hör och häpna röda knutar ;)

Har funderat på att spika själv och köra svart slät takplåt vilket skulle passa in i stilen, men rädd att det skall bli för dominerande på framsidan av tillbyggnaden som "bara" är 5m bred....

C
Haru någon bild på huset att lägga ut.... Rött hus med röda knutar...

carra ;D

Hmmm scanbex verkar ha det jag letar efter !

Tack för den, och är det inte märkligt att jag inte tänkte på det ;D

Det var rebellen i mig och frugan som vaknade, jorå, rött med röda knutar ;)

Om tomten är snäll kanske det blir en digital kamera i julklapp och då kommer det en bild på våra röda knutar...

Hej

Ett alternativ är att själv designa. Ovanför vår dörr sitter nu ett par konsoller (3000 hos den lokala smeden)och dessa skall förses med glas. Vi funderar som bäst på hur mycket pengar vi vill lägga.

Laminerat och härdat glas 8mm (vi har spännvidd 1,70m, taket blir 0,9m djupt) kostar drygt 3000 per kvm plus moms och då måste glasmästarn ta mått eftersom all håltagning måste ske innan härdning.

Ett billigare alternativ (knappt 2000/kvm ex moms) är plexiglas GS (UV-beständigt och styvt), där kan man om man är försiktig ta hål själv. Glasmästarn hävdar att det är svårt att undvika sprickbildning och så är det kanske eller också vill han leverera hela lösningen.

/Martar

Håller med, vi är inne på samma linje! Falurött med röda knutar är snyggt! Även röda vinskivor är snyggt!

Låter kul som vanligt att göra det själv, men tror vi har fastnat för den här bage_acryl_rv_r_160.jpg

Och röda vindskivor, nja så rebelliska är vi inte (än) ;D

Det var ett snygt skärmtak du visade Jante, undrar om det passar på ett hus med mansardtak med träfasad (lockpanel)?

Jag har ett 1.5 plans hus med mansardtak, och funderar på om ett skärmtak passar till den typen av hus. Fasaden har lockpanel. Finns det någon med idéer kring detta. Vill helst inte göra något större ingrepp i huset.

Jante: Vad ligger ett sånt på i pris? Är också sugen ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.