F fsn skrev:
Vilken DeWalt tänker du på där? Jag har själv Makita 300 och tycker den är rätt ok faktiskt. Men vi har allt DeWalt på jobbet och tittar man tex på 922 så får man förbannat mycket moment i ett nätt format och för bra pengar.
Japp, främst 922 .... ihop med powerstack-batterierna.. 🤯

Den nyare 900 är ju en best, men lite större i formatet kanske..

Men som sagt, det är en gissning (och kanske mest wishful thinking, eftersom jag har Makita 18v) att Makita borde uppdatera sina lxt-muttetdragare...
 
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Japp, främst 922 .... ihop med powerstack-batterierna.. 🤯

Den nyare 900 är ju en best, men lite större i formatet kanske..

Men som sagt, det är en gissning (och kanske mest wishful thinking, eftersom jag har Makita 18v) att Makita borde uppdatera sina lxt-muttetdragare...
Det är bra klipp i DeWalts prylar.Esab visade nyligen en batterisvets med 54V DeWalt FLEXVOLT batterier. Tror det batteriet finns med 12Ah.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
K K. L skrev:
Jag köpte en 300:a förra våren och har hittills bytt däck på fyra olika bilar både vår och höst
Lossningsmomentet är på 580mn så det räcker nog för de flesta hjulbytena.
Jag är i alla fall helnöjd.
Det är ju en riktigt bra uppdatering med betydligt bättre lossningsmoment. Jag har en 285 och den får hålla på en stund för att få loss lite hårdare dragna hjulbultar.
 
Själv vill jag inte chansa blev en DTW700 inför stundande däck byten🙏🤩
Ps. Nån som vet av bra tunna hylsor. Har fälgar med ställbart mönster och så klart så blev det tight. Ds
 
  • Gilla
K. L
  • Laddar…
A Amrich skrev:
Makita DTW300z nu rejält nedsatt här: [länk]

Med Hornbach prisgaranti borde det kunna bli ett riktigt kap om det går igenom. Jag har själv provat precis.
Slut i lager så kanske inte funkar då?
 
A Amrich skrev:
Makita DTW300z nu rejält nedsatt här: [länk]

Med Hornbach prisgaranti borde det kunna bli ett riktigt kap om det går igenom. Jag har själv provat precis.
Oj man blir sugen säg till om det funkar.
 
Som sagt, tittar man på specifikationerna är det inte speciellt prisvärt...
Men har man behov av en klenare mutterknack och enbart sitter på Makitabatterier finns det ju inget annat att välja på...
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
M mattemaz skrev:
Oj man blir sugen säg till om det funkar.
Jag missade detaljen om att den var slutsåld. Det gjorde inte Hornbach som nekade min förfrågan. Jag pratade med Scan Impex som sa att den skulle komma in i lager om ett par veckor och deras förhoppning var att priset skulle stå tills dess så den som har lite is i magen kanske lyckas senare.
 
  • Gilla
mattemaz
  • Laddar…
A Amrich skrev:
Makita DTW300z nu rejält nedsatt här: [länk]

Med Hornbach prisgaranti borde det kunna bli ett riktigt kap om det går igenom. Jag har själv provat precis.
Det där företaget känns väldigt skumt.
Ingen företagsinformation på hemsidan.
Ingen adress.
Inget organisationsnummer.
Inget VAT-nummer.
Många av de omdömen man kan hitta om dom känns fabricerade.
Inga uppgifter om hur dom hanterar garanti-/returärenden.
...bland mycket annat.

Jag skulle inte handla där och Hornbach kommer inte gå med på någon prismatchning.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Jag håller med och skulle heller aldrig handla där av just de anledningarna du säger. De gav dock ett bra intryck på telefon.

Men hade det bara stått att den funnits i lager hade Hornbach godkänt matchningen enligt deras egen utsago.
 
C Chentin skrev:
Det där företaget känns väldigt skumt.
Ingen företagsinformation på hemsidan.
Ingen adress.
Inget organisationsnummer.
Inget VAT-nummer.
Många av de omdömen man kan hitta om dom känns fabricerade.
Inga uppgifter om hur dom hanterar garanti-/returärenden.
...bland mycket annat.

Jag skulle inte handla där och Hornbach kommer inte gå med på någon prismatchning.
Jag håller med om att det känns skumt och att jag inte skulle handla där.
Men Hornbach tar prismatchningen, jag och Hornbachkillen letade på hemsidan efter just info om var de är reggade osv, men hittade inget. (Någon månad sedan då jag köpte en Makitaladdare)
"Jag behöver ju bevis på att de betalar skatt osv i Sverige"
Då kom jag på att, Allabolag.se levererar om man behöver:
https://www.allabolag.se/5593597866/scan-impex-ab

Där finns Org nr vilket antyder att de bedriver verksamhet i Sverige och jag fick igenom prismatchningen.
Fördel att dom redan finns i systemet (vet ej om det är lokalt eller nationellt, men hänvisa till Sundbybergsbutiken om de undrar vilka som prismatchat mot dem sedan innan)

Ja, jag LEVER för att få igenom prismatchningar ;)


/Jocce
 
  • Gilla
  • Älska
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Ja igår kom snön och man förberedd som vanligt 😂 (NOT) men som tur var fick man en fin leverans ”right-in-time”
Hand håller Makita borr framför vinterlandskap med snö, gatlykta tänd, kväll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h och 6 till
  • Laddar…
Härligt!

Jag fick också min Dtw300 igår så det bra bra tajming! Prismatchade mot amazon till slut och det gick bra så några kronor sparade man.

Jag var lite orolig att jag köpt en för klen maskin och att den inte skulle orka lossa mina för hand dragna (förmodligen för hårt…) hjulskruvar. Den lossade dock samtliga utan tvekan på starkaste läget, skönt!!

Upptäckte dock att hjulmutterhylsorna jag också köpte har plast även invändigt (för att greppa tändstift?). På ena bilen är muttrarna kupolformade i änden och dem tar i plasten innan de greppat tillräckligt bra om muttern. Riktigt störigt! Har alla dessa dedikerade hjulmutterhylsor detta? Tar gärna tips på något det som inte har det annars!
 
  • Makita sladdlös skruvdragare med batteri och vit-kopparfärgad adapter på grått underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en sliten sexkantig socket, möjligtvis en del av ett verktyg, mot grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A Amrich skrev:
Härligt!

Jag fick också min Dtw300 igår så det bra bra tajming! Jag var lite orolig att jag köpt en för klen maskin och att den inte skylla orka lossa mina för hand dragna (förmodligen för hårt…) hjulskruvar. Den lossade dock samtliga utan tvekan på starkaste läget, skönt!!

Upptäckte dock att hjulmutterhylsorna jag också köpte har plast även invändigt (för att greppa tändstift?). På ena bilen är muttrarna kupolformat i änden och dem tar i plasten innan de greppat tillräckligt bra om muttern. Riktigt störigt! Har alla dessa dedikerade hjulmutterhylsor detta? Tar gärna tips på något det som inte har det annars!
Jag fick en DTW700😉
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.