Jag har hittat begagnade på tradera och blocket nu!
Men spanade på dom där också, dock kan jag inte fästa dom någonstans utan att det syns.
Till dörrarna köpte jag blum dörr-dämpare på Clas Ohlsson, superbilligt jämfört med andra alternativ jag hittade (man behöver bara 1 till varje dörr 👍🏻). Så det är ett tips om fler till modernisera och få ett tystare Faktum-kök.
Men spanade på dom där också, dock kan jag inte fästa dom någonstans utan att det syns.
Till dörrarna köpte jag blum dörr-dämpare på Clas Ohlsson, superbilligt jämfört med andra alternativ jag hittade (man behöver bara 1 till varje dörr 👍🏻). Så det är ett tips om fler till modernisera och få ett tystare Faktum-kök.
De har jag provat men de håller inte speciellt länge på en låda... Har några stycken kökslådor som smäller rejält när man stänger dem och glömmer att hålla i handtaget när man stänger. Har provat ovanstående men de fungerar nog bara till dörrar för till våra lådor fungerade de bara de första veckorna sedan låter det lika som innan montaget av dämparen.Alfredo skrev:
Så vad kan man välja för att få en bra bromsande och mindre ljudlig stängning av större kökslådor?
Hr ni provat ”fiskögon” dom brukar dämpa ok…R roli skrev:De har jag provat men de håller inte speciellt länge på en låda... Har några stycken kökslådor som smäller rejält när man stänger dem och glömmer att hålla i handtaget när man stänger. Har provat ovanstående men de fungerar nog bara till dörrar för till våra lådor fungerade de bara de första veckorna sedan låter det lika som innan montaget av dämparen.
Så vad kan man välja för att få en bra bromsande och mindre ljudlig stängning av större kökslådor?
Luckdämpare karta
Karta med 50 st. transparenta silikondämpare (fiskögon) 7,9x2,2 mm. För luckdämpning i skåp. Monteras på insidan av luckor och lådfronter. Självhäftande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns även nya på flera sidor.
https://www.ebay.de/itm/18567688969...vjLUz8jwuBoDhOgIQ0Nnz7mQ==|tkp:Bk9SR7bU2oH5Yg
https://www.ebay.de/itm/18567688969...vjLUz8jwuBoDhOgIQ0Nnz7mQ==|tkp:Bk9SR7bU2oH5Yg
Dom hade vi på både lådor och skåpsluckor när köket var nytt men de sitter ju inte kvar på luckan eller stommen speciellt länge. De flesta var väl borta efter några år, tror det finns någon enstaka kvar på någon lucka och lådfront. Men på de stora lådorna dämpade de inte bra, det smällde nästa lika högt oavsett om "fiskögat" fanns där, jo lite tystare blev det väl men tallrikarna i lådan skramlade ändå.putte22 skrev:
Liknande trådar
-
Söker ersättning till mina spotlight i taket
Belysning -
Grundfos ejektorpump läcker - söker billig lösning
Vatten & Avlopp -
Dammfri slipning - söker tips på slipmaskin
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Söker gödsel/frö/häxblandning för väldigt snabb etablering/reparation av gräsmatta
Gräsmatta -
Söker råd om att kapa och gjuta igen stuprör
Vatten & Avlopp