Det har jag tyvärr inget svar på.

Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Det har jag tyvärr inget svar på.
Jag bytte patron och det funkar nu.
Tack så mycket!

Skönt!
Alltid tacksamt med lättlösta problem!

A
O olof63 skrev:
Tack E, det blir ett samtal till elux i morgon, frågan är om de ens åker ut på ett sådant jobb, alla garantier är borta om om det krävs fler delar i bytet så kan det vara slut - återkommer.
Har dom grejen hemma kanske de har fast pris och då blir det billigt

A
H Hadans skrev:
Mitt kylskåp från Electrolux är köpt 2014. Aldrig haft problem med den tidigare och regelbundet bytt likadan kolsyrepatron utan några problem. Kolsyran tog slut häromdagen och jag köpte en ny patron. Alltid använt Sodastream. När jag väl bytte patron denna gång så kom det ingen kolsyra. Jag har tömt flera liter vatten utan att det kommer någon kolsyra. Vattnet funkar som vanligt dock.

Jag använder en ventil som man skruvar på patronen och sedan trycker in i munstycket i kylen. (Bifogar bild)
Kan det vara något glapp där? När jag trycker upp patronen med handen mot munstycket så börjar det pysa gas.

Någon som vet vad det kan vara för fel?
vissa tuber har inte skålformen i toppen vilket krävs

A
H Hadans skrev:
Tack för snabbt svar!

När jag kollar så ser det ut som att diametern på adapterns pigg är större än tubens.
Kan detta vara problemet?
Aldrig kollat tidigare om alla andra tuber varit så.
ja du har fått fel tub

A
H Hadans skrev:
Men skulle det ändå kunna pysa när man trycker upp tuben mot munstycket fastän problemet skulle vara att hålet är för litet tro? För när jag skruvar åt adaptern lite extra hårt och sätter tillbaka tuben i kylen och trycker upp den mot munstycket så pyser det.
Det pyser bara när jag skruvar åt adaptern extra hårt.
det skall du inte behöva men adaptern kanske har lyckats att deformera tuben tillräckligt mycket

electroluxaren skrev:
det skall du inte behöva men adaptern kanske har lyckats att deformera tuben tillräckligt mycket
Ja, man kan tycka det är konstigt att tuberna kan vara så olika.
Som tur är var det inget värre än att bara byta tub :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.