17 532 läst · 67 svar
18k läst
67 svar
Kylskåp med kolsyrat vatten
vissa tuber har inte skålformen i toppen vilket krävsH Hadans skrev:Mitt kylskåp från Electrolux är köpt 2014. Aldrig haft problem med den tidigare och regelbundet bytt likadan kolsyrepatron utan några problem. Kolsyran tog slut häromdagen och jag köpte en ny patron. Alltid använt Sodastream. När jag väl bytte patron denna gång så kom det ingen kolsyra. Jag har tömt flera liter vatten utan att det kommer någon kolsyra. Vattnet funkar som vanligt dock.
Jag använder en ventil som man skruvar på patronen och sedan trycker in i munstycket i kylen. (Bifogar bild)
Kan det vara något glapp där? När jag trycker upp patronen med handen mot munstycket så börjar det pysa gas.
Någon som vet vad det kan vara för fel?
det skall du inte behöva men adaptern kanske har lyckats att deformera tuben tillräckligt mycketH Hadans skrev:Men skulle det ändå kunna pysa när man trycker upp tuben mot munstycket fastän problemet skulle vara att hålet är för litet tro? För när jag skruvar åt adaptern lite extra hårt och sätter tillbaka tuben i kylen och trycker upp den mot munstycket så pyser det.
Det pyser bara när jag skruvar åt adaptern extra hårt.