Henningelvis Henningelvis skrev:
Kör på! Jag har fyra element med 250 KwH vardera. Fungerar fint.
Elektrisk anslutning, öppet kopplingshus, kablar anslutna, säkerhetsrisk, industriell utrustning, tätning saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänkte ansluta elementen med dessa, ser det ut som jag kopplat rätt, jag förbereder innan elektrikern kommer.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jag tänkte ansluta elementen med dessa, ser det ut som jag kopplat rätt, jag förbereder innan elektrikern kommer.
Ja, det är väl ett element per stift?
Returelen kopplar du till skruven som sitter lite bakom.

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Ja, det är väl ett element per stift?
Returelen kopplar du till skruven som sitter lite bakom.
Tack, elektrikern sa det var bra om jag förberedde så mycket det går så godkänner han när han kommer.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
linneac linneac skrev:
Nu börjar det likna nåt! Manta B coupe -77!
Blandade bilord: Kolv, insprut, växelspak, kylare, grill, ratt, baklucka.
Du behöver en verktygsvagn, momentnyckel, kylflänsar, mutterknack, rostlösare och en avdragare för att årgärda det där.

• Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tack, elektrikern sa det var bra om jag förberedde så mycket det går så godkänner han när han kommer.
Men han debiterade ju iaf en timme plus transport.😠
Det tog 10 minuter att konstatera att jag kopplat fel och fixa.

• Ledsen
  • Haha
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Jag ska byta ut mina gamla elradiatorer från 80-talet märkta 1200W. Elräkningen var så hög i vintras. Hur stora tror ni jag behöver nu när all elektronik blivit så mycket effektivare? 250W borde väl räcka?
Satsa på ved istället mycket billigare. Du behöver bara en täljstensugn på ca 45 ton. För att göra det riktigt billigt så köper du egen skog till. Då behöver du också traktor med timmervagn några motorsågar samt vedklyv och så förstås ett vedlider. Men sen har du nästan gratis ved och värme.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Satsa på ved istället mycket billigare. Du behöver bara en täljstensugn på ca 45 ton. För att göra det riktigt billigt så köper du egen skog till. Då behöver du också traktor med timmervagn några motorsågar samt vedklyv och så förstås ett vedlider. Men sen har du nästan gratis ved och värme.
Jo men veden kan du gå ut i skogen och hämta.
Sen kan du gå i sömnen varje morgon för att fylla på kaminen.
Enkelt!

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jag undrar när den här tråden ska märkas upp ”Just nu” på förstasidan?

• Wow
  • Gilla
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag undrar när den här tråden ska märkas upp ”Just nu” på förstasidan?
Nu?

• Haha
  • Gilla
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men veden kan du gå ut i skogen och hämta.
Sen kan du gå i sömnen varje morgon för att fylla på kaminen.
Enkelt!
Du har missat helt. Man sitter uppe och eldar tillräckligt länge medans man dricker sina 14 långburk så man inte behöver stiga upp så tidigt

Fast du har ju rätt om skogen den växer ju lite överallt på landsbygden man behöver nog inte köpa någon egen. Det är ju allemansrätt i Sverige så det är väl bara att gå ut och plocka några träd när man behöver.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
[bild]
Balrogmisshandel inte får man ju stänga in någon i en het bil på sommaren. Vem som helst skulle ju bli arg om man blev instängd i en Bmv

• Haha
  • Gilla
  • Laddar…
Jag o sönerna spelar Monopol. De anser att jag måste ställa upp mina nyköpta hus själv på mina gator. Det måste väl vara fel?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag o sönerna spelar Monopol. De anser att jag måste ställa upp mina nyköpta hus själv på mina gator. Det måste väl vara fel?
Ja helt solklar kränkning att du ska behöva göra något själv!

Jaha, nu hade grannen synpunkter p
N Niq skrev:
Balrogmisshandel inte får man ju stänga in någon i en het bil på sommaren. Vem som helst skulle ju bli arg om man blev instängd i en Bmv
Det är viktigt att ha god kommunikation med grannen om Balrogen placeras i tomtgräns.
Den får endast vara 110cm hög.

• Gilla
TypRätt och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jaha, nu hade grannen synpunkter p

Det är viktigt att ha god kommunikation med grannen om Balrogen placeras i tomtgräns.
Den får endast vara 110cm hög.
Längddiskriminering

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.