Jag ska ställa om spabadet Warrior XL till enfas, från trefas. När den var inkopplad på trefas fanns det en kort bit blå kabel som gick mellan två ställen inne i teknikskåpet i spabadet. Men när inkoppling till enfas ska göras så ska den bort och istället ska en vit stump kopplas mellan två andra ställen. (Bifogar bild på det)Min fråga är nu, kan man återanvända den blå stumpen till där den vita ska sitta?
Har snutten tillräcklig area och är tillräckligt lång går den att använda trots att den är blå. Däremot kan det orsaka förvirring vid något tillfälle om den benämns eller illustreras som "vit" någonstans, en bygel som används till fas bör ha en "fasfärg".
Hoppas det är svar nog, ditt beslut...
Hoppas det är svar nog, ditt beslut...
Det var ett toppensvar! Och jag förstår att det inte är så man bör göra med tanke på framtida meck…får skriva en liten lapp! 😊 och jag utgår ifrån att alla kablar har samma dimensioner eftersom alla har det som det ser ut nu också, skulle bli förvånad om den vita skulle ha en annan dimension, eftersom klammern som den ska in i ser ut likadant som de andra…stort tack! 😊 låter elektriker slutföra det oavsett, men ville blir klar själv först vad som är möjligt och kostnadseffektivt…Fotografen skrev:
Absolut, färgen spelar ingen roll för fuktionAnndin skrev:Jag ska ställa om spabadet Warrior XL till enfas, från trefas. När den var inkopplad på trefas fanns det en kort bit blå kabel som gick mellan två ställen inne i teknikskåpet i spabadet. Men när inkoppling till enfas ska göras så ska den bort och istället ska en vit stump kopplas mellan två andra ställen. (Bifogar bild på det)Min fråga är nu, kan man återanvända den blå stumpen till där den vita ska sitta?
Det funkade! 👌😊Fotografen skrev: