1 037 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Aqara relä motsvarande Plejd CTR-01
Hej,
Jag har två stycken Plejd CTR-01 som används till en cirkulationspump och en elpatron på en badtunna som jag inte lyckas få in i Home Assistant och vill därför byta ut dem mot Aqaras relä (de får att få i HA). Någon vet som vilken relä Aqara har som gör samma jobb? Aqara har T1 och T2. Antar att det ska vara med nolla i vilket fall. Vad är skillnaden mellan T1 och T2 relä från Aqara?
Jag har två stycken Plejd CTR-01 som används till en cirkulationspump och en elpatron på en badtunna som jag inte lyckas få in i Home Assistant och vill därför byta ut dem mot Aqaras relä (de får att få i HA). Någon vet som vilken relä Aqara har som gör samma jobb? Aqara har T1 och T2. Antar att det ska vara med nolla i vilket fall. Vad är skillnaden mellan T1 och T2 relä från Aqara?
Tack! Vad är skillnaden mellan enkel och dubbelrelä vet du?P paralun skrev:
Och Pleids CTR-01, är det enkel eller dubbelrelä? för det är de som ska ersättas
Jo men det är ju bara att jämföraArvida skrev:
https://www.plejd.com/sv-se/produkter/CTR-01
I Aqaralänken då via "Learn more", sen ligger tex specs under en separat "flik".
Nu tog jag den länken så att man ser alla Aqara's produkter, svenska återförsäljare förefaller inte ha alla.
Ett enkelrelä innehåller ett relä, ett dubbelrelä innehåller dubbla reläer. Exakt vad du behöver beror på hur stor effekt din elpatron drar.Arvida skrev:
Har du redan ett zigbee-nät med controller eller hur tänker du styra aqara-puckarna?
Tack! Ja, jag har redan en aqara hub som jag tänkte använda.zarkov skrev:
Ena plejd controller använda till elptron på 2kw och den andra till en cirkulationspump på 700w.
Räcker att jag köper 2st. T1 eller behöver jag T2 från Aqara?