FredrikR FredrikR skrev:
Jag har lite rundstav över och tänkte höra om någon hade bra tips på instruktioner på hemmagjorda ljusstakar.. men inser att jag bör vara tyst. 😐
Gnugga dom hastigt mot varandra så börjar dom lysa

• Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Gnugga dom hastigt mot varandra så börjar dom lysa
Scouterna?

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hej BH!
Jag har nyss köpt ett hus i ett villaområde som jag hävdar är utanför detaljplaneplanerat område. Tyvärr har föregående ägare fokuserat mest på gräsmatta (mest mossa) och jag tänkte ersätta en del av den med växter.

Jag tänker japansk trädgård, min fru tänker medelhavsinspirerat med olivträd.
Jag är praktisk och står och väljer mellan bältros och parkslide. Min fru tänker raida Plantagen och köpa loss 15 citronträd tillsammans med olivträden.

Nu har jag genom oförskylld tur och lite kontakter fått hit Lions att börja grovplanera så hela trädgården ser ut som en uppgrävd fornlämning med feta äldre män i gula overaller, högt blodtryck och begynnande gallsten som tultar runt som förväxta dagisbarn.

Det kanske inte var så mycket till tur tänker ni och det är sant. Men min fru har genom bokcirkeln på jobbet där de läser om Smaug tydligen fått kontakt med Ernst Kirchsteiger, denna tantfuktare av rang och han har lovat att komma hit (starstruck deluxe) och pulsa runt i trädgården barfota, råmandes om känsla och annat debilt dravel.

Med rådjursögon och brunststön kommer han att få kvarterets alla damer att hänga på staketet och dåna med ojämna mellanrum samt utstöta ljud som jag inte trodde fanns utanför Internets mer obskyra delar. Jag är nu orolig för att staketet inte ska hålla för anstormningen.

Vad gör jag?

Ska jag avdela de två Lionsbröder som hittills har fått hjärtbekymmer att ställa sig som en SAAB och stötta upp staketet? Ska jag be att Ernst håller sig på den mer otillgängliga sidan av tomten? Borde inte staketet hålla då? Är det ett dolt fel?

Eller, ska jag mata balrogen med glyfosat, tjudra den vid flaggstången och se till att den håller stånd (pun intended) mot det löpska klientelet. Inte Lionsbröderna såklart... Eller jo, det finns säkert någon där också...
Jag trodde att Ernst var för hemsk t.o.m för Sauron att frammana. Ni behöver nog minst Gandalf för att fördriva honom. Kan hända att det räcker med Merrin Lankester.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det heter ölranson, inte öl ranson. Du är på riktigt Löken och har ett andra konto. Eller kanske fler, kanske även hen Purjon fast där stavas det ju, Tack och Lov!, rätt. Halleluja!
Nu sitter jag här ute, och rikligt känner in hur fin staken kommer bli!
Man kan dekorera den med rönnbär som fallit ner från grannens träd och kanske en bit eltråd från hästhagen bakom.

Vad säger ni?
Man ligger i gräset, leende, avkopplad, röd- och vitrutig skjorta, text om färskt bröd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Arg
  • Gilla
Turbo_Tail och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Scouterna?
Farbror Bosse är ju rätt lysande ja.. =)

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Nu sitter jag här ute, och rikligt känner in hur fin staken kommer bli!
Man kan dekorera den med rönnbär som fallit ner från grannens träd och kanske en bit eltråd från hästhagen bakom.

Vad säger ni?
[bild]
Plockade bullar ur ugnen senast i morse men så j**la rik kände jag mig inte eftersom inflationen, eller om det är råmerna, gjort att mjölet dyrare än huslånet, flottig blev jag om fingrarna också men det skyller jag mest på Klistersson.

Vad gäller stakar så är det ett oskick att börja dekorera dem redan nu, jag föredrar att de är fina och fasta ända till datum för användning i slutet av november och kan tänka mig att rönnbär är passande. Eltråd är för mesar, taggtråd river bättre så nu blir det till att klippa loss några meter från spåret vid Stureby.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
S Stubai skrev:
Fin faster har också en Mazda men den har dragkrok.
Får jag köra den kombinationen eller måste jag dra min fasters bil med min bil
Den här fina fastern,är hon ogift.
Jag sitter här ensam med 28 långburkar på kylning och ett o annat dolt fel.
Tror Du hon vill komma över ?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
S Stubai skrev:
Fin faster har också en Mazda men den har dragkrok.
Bilder, gärna före bilder innan fastern kört Mazdan!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag kan egentligen INGENTING om ämnet som diskuteras, men tänker förklara för er att ni har helt fel!

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bilder, gärna före bilder innan fastern kört Mazdan!
Men va ??? Kallar du mej för Mazda

• Haha
  • Wow
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Z Zsam skrev:
Om du vill, allt har ett pris! 😉

tommib
Z Zsam skrev:
Vad klagar du för? Om någon kallar dig för (Ahura) Mazda är det Ahriman ta mig en komplimang!

Hedningar...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Scouterna?
Rundstavarna tänkte jag på. Har aldrig provat att gnugga scouter mot varandra men kanske dom också börjar lysa.

• Älska
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Rundstavarna tänkte jag på. Har aldrig provat att gnugga scouter mot varandra men kanske dom också börjar lysa.
Mest en fråga om hur hårt och länge man behöver gnugga...?

Z Zsam skrev:
Trodde inte ens Fredrik skulle sjunka så lågt

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.