418 149 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jag trodde att Ernst var för hemsk t.o.m för Sauron att frammana. Ni behöver nog minst Gandalf för att fördriva honom. Kan hända att det räcker med Merrin Lankester.S Saelen skrev:Hej BH!
Jag har nyss köpt ett hus i ett villaområde som jag hävdar är utanför detaljplaneplanerat område. Tyvärr har föregående ägare fokuserat mest på gräsmatta (mest mossa) och jag tänkte ersätta en del av den med växter.
Jag tänker japansk trädgård, min fru tänker medelhavsinspirerat med olivträd.
Jag är praktisk och står och väljer mellan bältros och parkslide. Min fru tänker raida Plantagen och köpa loss 15 citronträd tillsammans med olivträden.
Nu har jag genom oförskylld tur och lite kontakter fått hit Lions att börja grovplanera så hela trädgården ser ut som en uppgrävd fornlämning med feta äldre män i gula overaller, högt blodtryck och begynnande gallsten som tultar runt som förväxta dagisbarn.
Det kanske inte var så mycket till tur tänker ni och det är sant. Men min fru har genom bokcirkeln på jobbet där de läser om Smaug tydligen fått kontakt med Ernst Kirchsteiger, denna tantfuktare av rang och han har lovat att komma hit (starstruck deluxe) och pulsa runt i trädgården barfota, råmandes om känsla och annat debilt dravel.
Med rådjursögon och brunststön kommer han att få kvarterets alla damer att hänga på staketet och dåna med ojämna mellanrum samt utstöta ljud som jag inte trodde fanns utanför Internets mer obskyra delar. Jag är nu orolig för att staketet inte ska hålla för anstormningen.
Vad gör jag?
Ska jag avdela de två Lionsbröder som hittills har fått hjärtbekymmer att ställa sig som en SAAB och stötta upp staketet? Ska jag be att Ernst håller sig på den mer otillgängliga sidan av tomten? Borde inte staketet hålla då? Är det ett dolt fel?
Eller, ska jag mata balrogen med glyfosat, tjudra den vid flaggstången och se till att den håller stånd (pun intended) mot det löpska klientelet. Inte Lionsbröderna såklart... Eller jo, det finns säkert någon där också...
Nu sitter jag här ute, och rikligt känner in hur fin staken kommer bli!Maria T skrev:
Man kan dekorera den med rönnbär som fallit ner från grannens träd och kanske en bit eltråd från hästhagen bakom.
Vad säger ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 325 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 325 inlägg
Plockade bullar ur ugnen senast i morse men så j**la rik kände jag mig inte eftersom inflationen, eller om det är råmerna, gjort att mjölet dyrare än huslånet, flottig blev jag om fingrarna också men det skyller jag mest på Klistersson.FredrikR skrev:
Vad gäller stakar så är det ett oskick att börja dekorera dem redan nu, jag föredrar att de är fina och fasta ända till datum för användning i slutet av november och kan tänka mig att rönnbär är passande. Eltråd är för mesar, taggtråd river bättre så nu blir det till att klippa loss några meter från spåret vid Stureby.