712 104 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Aha. Anledningen till frågan är att en f.d. kollega drabbades av det ökända problemet med dörrarna på en nästan ny MB A-klass och fick tvärnej med något konstigt resonemang om att rosten berodde på fel i tillverkningsprocessen och det alltså inte var något fel på rostskyddet - om det bara hade applicerats korrekt. Ingen goodwill där heller, så han var måttligt nöjd med det bilköpet... 😠F fsn skrev:
Själv har jag sluppit rosthäckar som tur är.
Läste i tråden Passat GTE att bakluckorna på innevarande modell börjat rosta, om några år får vi se om resten klarar sig.R Rkarlsson skrev:
Det stämmer bra med mina fördomar om Mercedes i Sverige, absolut usel behandling av sina kunder. Märkligt att folk aldrig lär sig. Hmm, jo dom gjorde det när det gällde Fiat och deras riggade leasingavtal för länge sedan. Fiat har väl aldrig hämtat sig efter den kraschen.C cpalm skrev:Aha. Anledningen till frågan är att en f.d. kollega drabbades av det ökända problemet med dörrarna på en nästan ny MB A-klass och fick tvärnej med något konstigt resonemang om att rosten berodde på fel i tillverkningsprocessen och det alltså inte var något fel på rostskyddet - om det bara hade applicerats korrekt. Ingen goodwill där heller, så han var måttligt nöjd med det bilköpet... 😠
Själv har jag sluppit rosthäckar som tur är.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 600 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 600 inlägg
Nej, det skulle jag inte säga. Audi delar i princip all teknik med VW och resten av oäktingarna i familjen. Audi går sönder lika mycket och har samma typ av fel men Audis kunder är generellt mycket nöjdare, trots pinsamma fel. Så det måste vara skillnad på hur en Sosse i VW behandlas jämfört med en Moderat i Audi.C cpalm skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Oväntat att Tesla saknas fastän de är med.. 😂
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 600 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 600 inlägg
Jag har många bekanta som har fossil Audisar i miljonklassen och som en längre tid kört dyra Audisar och är återkommande kunder. Det råder noll tvekan om att lokala handlaren/serviceverkstaden lapar upp dessa kunder i brygga vare sig dom vill eller ej. Det är inte samma sak om en vanlig skattebetalare kommer in med sin smutsiga Passat.C cpalm skrev:
Åsså brukar man säga att barnarbetare inte har något sinne för kvalitet. Här har vi beviset på att det inte är sant.A AndersS skrev:
Jag misstänker att det
Jag misstänker att det ligger en hel del confirmation bias bakom snarare än att Audiägarna behandlas bättre, man har köpt en dyrare bil och vill helt enkelt vara nöjd med det valet.F fsn skrev:Nej, det skulle jag inte säga. Audi delar i princip all teknik med VW och resten av oäktingarna i familjen. Audi går sönder lika mycket och har samma typ av fel men Audis kunder är generellt mycket nöjdare, trots pinsamma fel. Så det måste vara skillnad på hur en Sosse i VW behandlas jämfört med en Moderat i Audi.