RilleRock
B Berg Skogen skrev:
Hej
Skulle behöva firmware 3,6,6 till en 4320.
Nån som har länk man kan ladda ner på ?
Kolla pm.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Kolla pm.
Jag skulle också behöva.
 
RilleRock
S sebastiannielsen skrev:
Jag skulle också behöva.
Skickat.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Skickat.
Jag med :)
 
Jag har ännu inte löst mina problem med 3G backup. Så försöker igen och hoppas på några bra tips på lösningar.

Problemet är som följer. Modemet fungerar (gamla SPCN320 kortet men det skall finnas både 2g och 3g täckning här fortfarande), sim-kortet fungerar. Även testat i telefon och data fungerar bra. Larmet fungerar och fortsätter att fungera om jag rycker ur nätverkskabeln, d.v.s. larmet gör sitt jobb vid t.ex brand eller inbrott. Men till problemet, endast SMS fungerar när nätverkskabeln är ryckt, jag kan inte surfa in på larmet via appen eller webben.

En liten annan störig detalj, panelen blinkar "system återstart". Väldigt irriterande, skulle gärna få det att sluta.
 
G Gilgo skrev:
En liten annan störig detalj, panelen blinkar "system återstart". Väldigt irriterande, skulle gärna få det att sluta.
Det kommer efter att systemet tappat spänning, slå in installatörskoden en gång, och quitta ur sedan, så bör system återstart försvinna.
 
Nytt hus, nytt larm. Insåg att jag glömt typ allt om mitt gamla SPC-larm. Köpte en begagnad 4320-central men börjar fundera på om den är frisk. Vill minnas att någon LED ska blinka eller lysa när saker och ting är igång. Min central är till synes död men spänningsdelarna fungerar. Slängde på en MAP på adress 1 i hopp om något liv men den indikerar bara rött (kass Xbus).

Hur tusan nollställer jag allt och verifierar att centralen fungerar?
 
G Gilgo skrev:
Jag har ännu inte löst mina problem med 3G backup. Så försöker igen och hoppas på några bra tips på lösningar.

Problemet är som följer. Modemet fungerar (gamla SPCN320 kortet men det skall finnas både 2g och 3g täckning här fortfarande), sim-kortet fungerar. Även testat i telefon och data fungerar bra. Larmet fungerar och fortsätter att fungera om jag rycker ur nätverkskabeln, d.v.s. larmet gör sitt jobb vid t.ex brand eller inbrott. Men till problemet, endast SMS fungerar när nätverkskabeln är ryckt, jag kan inte surfa in på larmet via appen eller webben.

En liten annan störig detalj, panelen blinkar "system återstart". Väldigt irriterande, skulle gärna få det att sluta.
Hej
Du måste lägga till en till väg på spcconnects ATS och välja mobildata modem 1
 
T Tkosj skrev:
Hej
Du måste lägga till en till väg på spcconnects ATS och välja mobildata modem 1
Finns redan sedan tidigare och har funkat i 4år. Detta är ett nytt problem. Har testat att ta bort och lägga till en ny ATS men det hjälpte inte
 
G Gilgo skrev:
Finns redan sedan tidigare och har funkat i 4år. Detta är ett nytt problem. Har testat att ta bort och lägga till en ny ATS men det hjälpte inte
Aha, ok.
Använder du modemet via EDP? Typ till LC
Vilken fw har du?
Har du testat att koppla in dator direkt i centralen och kolla loggen på flexc modem atsen?
Såg tidigare att du hade problem att nå centralen om du kopplar in datorn direkt, prova skriv https://192.168.100.x:443
Eller http://192.168.100.x:8080
Och prova först och främst att pinga centralen så att du verkligen har kontakt med den.
Alternativt ladda ner en webbläsare som k-meleon och prova med den.
 
phl phl skrev:
Nytt hus, nytt larm. Insåg att jag glömt typ allt om mitt gamla SPC-larm. Köpte en begagnad 4320-central men börjar fundera på om den är frisk. Vill minnas att någon LED ska blinka eller lysa när saker och ting är igång. Min central är till synes död men spänningsdelarna fungerar. Slängde på en MAP på adress 1 i hopp om något liv men den indikerar bara rött (kass Xbus).

Hur tusan nollställer jag allt och verifierar att centralen fungerar?
Där finns en gul knapp på centralkortet, man ska hålla den intryckt så ska det komma ut i mappen om du vill återställa centralen, vet dock inte om det fungerar om inte mappen är installerad i systemet, men du kan ju prova iallafall :)
 
Har tyvärr redan provat det, inget verkar hända. Hade varit kul med något livstecken från centralen, allt är släckt men spänningsförsörjning fungerar och USB:n identifierar sig om man pluggar in en dator. Nätverk dött (ingen länk).
 
phl phl skrev:
Har tyvärr redan provat det, inget verkar hända. Hade varit kul med något livstecken från centralen, allt är släckt men spänningsförsörjning fungerar och USB:n identifierar sig om man pluggar in en dator. Nätverk dött (ingen länk).
Hmm
phl phl skrev:
Har tyvärr redan provat det, inget verkar hända. Hade varit kul med något livstecken från centralen, allt är släckt men spänningsförsörjning fungerar och USB:n identifierar sig om man pluggar in en dator. Nätverk dött (ingen länk).
Har du batteri inkopplat? Och om du provar att fimpa 230 och startar centralen via batteriet, blir det någon skillnad på dioderna? Finns ett gäng typ högst upp på centralen som ska lysa/blinka grönt.
 
G Gilgo skrev:
Finns redan sedan tidigare och har funkat i 4år. Detta är ett nytt problem. Har testat att ta bort och lägga till en ny ATS men det hjälpte inte
Såg dina andra inlägg nu,
Under modemets inställningar,har du skrivit internet.telenor.se som APN?
På användarnamn och lösenord skriver du gprs
Prova att gå in på inställningar för mobildata atsen och där det står ”www.spcconnect.com” ersätter du med 52.157.236.48


Hör av dig via pm så kan vi felsöka vidare
 
T Tkosj skrev:
Hmm

Har du batteri inkopplat? Och om du provar att fimpa 230 och startar centralen via batteriet, blir det någon skillnad på dioderna? Finns ett gäng typ högst upp på centralen som ska lysa/blinka grönt.
Får testa, har haft batteri i men inte gjort någon metodisk felsök ing med batteri/nätspänning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.