414 601 läst · 12 759 svar
415k läst
12,8k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
N Niq skrev:Jag hade en hantverkare hos mig förra veckan. Jag gav honom en räkning för förlorad arbetsinkomst då jag var tvungen att vara hemma från jobbet och stå och övervaka allt han gjorde. Han använde också vatten och el så det la jag också till på räkningen.
Han sa något om att inte betalar han kunderna för att få komma och jobba. Om han inte betalar så är det kronofogden man går
N Niq skrev:Jag hade en hantverkare hos mig förra veckan. Jag gav honom en räkning för förlorad arbetsinkomst då jag var tvungen att vara hemma från jobbet och stå och övervaka allt han gjorde. Han använde också vatten och el så det la jag också till på räkningen.
Han sa något om att inte betalar han kunderna för att få komma och jobba. Om han inte betalar så är det kronofogden man går till först❓
Före OCH efterbild(er)!Henningelvis skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 594 inlägg
Inom baxarsekten skryter de numera med att de inte pallar längre. De har lagt fötterna i vädret och sitter väl och myser på sina laxstjärtar. Spänner av istället för att spänna band. Pirras det är det i alla fall ingen säckkärra inblandad. På sin höjd nåt skåp.Fulkemisten skrev:
Så förstår jag saken i alla fall.
Inte pallar? Du har missförstått allt! Det snarast dräller av pallar. Små pallar. Stora pallar. Bortkastade pallar. Återuppståndna pallar. Brinnande pallar och slutligen finska turistpallar. Fattar inte att de pallar.
Brinner pallar bättre eller sämre de bilar som brinner bäst, beroende på vem man frågar?Alfredo skrev:
Mycket, mycket bättre än de som brinner sämre än de som brinner bra men inte lika bra som de som brinner bättre än de som brinner sämre en de som brinner bra.FredrikR skrev:
Vad bilar har med saken att göra fattar jag inte! Är du pyromanen från Rosengård? Hmm, FredrikRosengård så klart. Nu fattar jag!
Allt brinner med hjälp av en balrogAlfredo skrev: