712 353 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Härligt med saltfritt!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Hämtade precis ut bilen från årets service..
Ser det här ut som olja som gått en (1) mil?
Ser det här ut som olja som gått en (1) mil?
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
dieselolja blir svart direkt..........
Tycker dieselmotorer lagar oljan svart hastigt. Men det där verkar väldigt snabbt. Känns den sträv❓ Kan du se oljefilter eller är det patron❓Dan_Johansson skrev:
Kanske man kan se om tätningen till oljepluggen ser ny ut. Förstås kan dom ju hävda att dom sugit ur oljan.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Då tar vi ett djupt andetag och struntar i att ringa och skälla ut verkstan... 🙂
(För övrigt försökte de få mig att betala 1800 spänn för att byta fläktrem, så jag är redan lite avogt inställd.. 😬)
(För övrigt försökte de få mig att betala 1800 spänn för att byta fläktrem, så jag är redan lite avogt inställd.. 😬)
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Den känns helt ok, sen vet man ju aldrig.. möjligen lite blaskig..N Niq skrev:
Jag jämförde med min bensinbil som jag servar själv, och den ojan såg ny ut fastän jag inte ens minns när jag böt olja på den sist.. säkert mer än 2 år sen.. men å andra sidan går den högst 500 mil om året... knappt det...
Allvarligt talat, om oljan såg ut som ny efter 500 mil i min bensinbil så skulle jag blir mer orolig än glad. Olja blir svart nästan direkt oavsett vilken bil vi pratar om.Dan_Johansson skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
nja....nog kan man hålla den gyllenbrun i en välskött bensinbil. Så svart blir den ju inte annat än om den byts sällan.
Det tar ett bra tag innan oljan i våra bensinbilar ser ut som på videon , den blir inte svart direkt i våra traktorer heller fast det är diesel. Kollade oljan på Deutzen och den har gått i 6 år sen senaste olje / filterbytet med snöröjning och i skogen .
Fordtraktorn hade lite mörkare olja som synes på pappret men var en stund sen det varit olje och filterbyte på den också.
Fordtraktorn hade lite mörkare olja som synes på pappret men var en stund sen det varit olje och filterbyte på den också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: