2 999 läst · 19 svar
3k läst
19 svar
Vill ha en Mitsubishi Hero LN35 men det kanske blir för smalt för innerdelen i trapphuset?
Medlem
· stockholm
· 2 195 inlägg
Mitsubishi AY42 GURU säljs i Sverige men din återförsäljare kanske inte har tillgång till den från Mitsubishi Electric Sverige.
Annars skulle inte vi kunna sälja och montera den 😉
Annars skulle inte vi kunna sälja och montera den 😉
Ja, så kanske det kan vara.. Vad tror du och ni andra kloka om de andra alternativen då med givna mått sagda? En (klen) Guru 35, en Ninja 35 eller en Caldo 30?C Comfort Thomas skrev:
Daikin Caldo XRH30 är väl ett bra alternativ. Hero har ganska dåligt COP vid lägre temperaturer jämfört med nyare LLVP vad jag kommer ihåg.
Tack för heads-up! Jag tror inte COP vid låga temperaturer är en jätteviktig parameter i sammanhanget då jag bor på västkusten, strax norr om Göteborg. Kikar man historiskt så är det ganska få dagar på ett år då temperaturen är under -10 grader så i mitt fall är det snarare storleken på innerdelen vs. effekt vid för min ort "normala" vintertemperaturer som får fälla avgörandet. (Hero blir tyvärr för bred enligt tidigare mått angivelser och resonemang kring framtida service möjligheter). Samt lite om jag vågar lämna Mitsubishis universum till förmån för Daikin..R Riverground skrev:
Det blev en Ninja 35, monterades igår.🤩 Har inte "lekt" med inställningarna ännu men kunde åtminstone snabbt konstatera att det var en helsikes fart i fläkten! Kommer nog att flytta runt varmluften bättre än den gamle.. Betydligt större utedel också, antar att det kan innebära längre drift mellan avfrostning..
Stort Tack @electroluxaren och @Comfort Thomas för alla goda råd som ledde mej till rätt val av pump!🍻
Stort Tack @electroluxaren och @Comfort Thomas för alla goda råd som ledde mej till rätt val av pump!🍻
Liknande trådar
-
Har AI tagit över? Högtryckstvätt som gör som den vill!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilka verktyg "borde" man ha som villaägare?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Var vill man ha ut vattnet till WC-stolen?
Vatten & Avlopp -
Vill man ha el i växthus? Lågvolt eller 230v?
Växthus -
Upptäckt fukt i bjälklag vid badrumsrenovering - hantverkare vill ta betalt för stillastående tid
Juridik