Hejsan. Jag undrar om någon vet vart man kan få tag i gångjärn enligt bilden?

Det är ett äldre Ikea kök, faktum heter det. Gångjärnen på bilden skiljer sig åt i detta skåp mot resterande och anledningen är att det har skjutbara hyllor/lådor som kräver att luckan trycks ut lite extra när man öppnar den

• Ett öppet skåp med en synlig metallgångjärnsbeslagning, vitmålade hyllor och några objekt inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skåpluckans gångjärn, öppet, närbild, metall, delvis synlig inredning, två hyllplan, daterad med tidstämpel.
    Skapa konto
De två största tillverkarna är Blum och Häfele, men det finns många varianter så kan krävas en del forskning för att hitta rätt.

• Gilla
fredriksk
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
De två största tillverkarna är Blum och Häfele, men det finns många varianter så kan krävas en del forskning för att hitta rätt.
Ajdå, det låter ju knepigt och lätt att det blir fel.

Troligtvis är de här gångjärnen inhandlade på Ikea samtidigt som köket men det är å andra sidan inte vi som satt in köket.

Det kanske finns någon som vet vilken tillverkare och modell Ikea använde sig av?

Düsseldorff
Det enklaste är förmodligen att kontakta Ikeas kundtjänst.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det enklaste är förmodligen att kontakta Ikeas kundtjänst.
Visade sig vara lönlöst. Köket har utgått ur sortimentet och de har ingen kunskap om vad det satt för gångjärn där tyvärr

Düsseldorff
F fredriksk skrev:
Visade sig vara lönlöst. Köket har utgått ur sortimentet och de har ingen kunskap om vad det satt för gångjärn där tyvärr
Märkligt. Jag har fått hjälp från Ikea när det gäller detaljer i gamla kök. Antar att det beror på vem man får tag på.

Jag har några paket. Metallbeslag i plastpåse hålls i hand, installationsinstruktioner synliga, möjligen möbel- eller bygghardware.
Skapa konto

• Plastpåse innehållande IKEA UTRUSTA gångjärn, handskrivet anteckning "2 October", metalliska delar synliga.
    Skapa konto
Redigerat:
Jag kan ha ett par också, "någonstans".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.