6 039 läst · 5 svar
6k läst
5 svar
Tomtgräns, järnrör
Du har väll ett par alternativ.
1. Be grannen riva muren där pinnen är.
2. Ring latmäteriet så kommer de ut och antingen river muren eller kräver att grannen ska riva muren där pinnen är.
3. Skit i det och var glad ändå.
Min granne hade asfalterat över en av mina dubb i tomgränsen med sin uppfart. Jag rev upp asfalten med ett spätt och så var den saken ur världen.
1. Be grannen riva muren där pinnen är.
2. Ring latmäteriet så kommer de ut och antingen river muren eller kräver att grannen ska riva muren där pinnen är.
3. Skit i det och var glad ändå.
Min granne hade asfalterat över en av mina dubb i tomgränsen med sin uppfart. Jag rev upp asfalten med ett spätt och så var den saken ur världen.
Moderator
· Stockholm
· 52 333 inlägg
Lite oklar fråga. Vad handlar det om? Vill du "bara" få dit en ny tomtmarkering, påvisa att han byggt in på din tomt och få det rivet?
Vad är frågan???
Du skrev "Ifall grannen som flyttade in före mig har anlagt en mur rakt över en utav mina tomtmarkeringar "järnrör"".
Ifall han inte gjorde det är det inget problem.
Ifall han gjorde det men du inte vet om att det är en pinne i muren så är det inget problem heller.
mm mm mm
Är frågan hypotetisk eller har han gjort en mur över din tomt pinne????
Hur som helst så finns det regler som förbjuder grannen dölja/ta bort tomt markeringar, kålla med lantmäteriet.
Du skrev "Ifall grannen som flyttade in före mig har anlagt en mur rakt över en utav mina tomtmarkeringar "järnrör"".
Ifall han inte gjorde det är det inget problem.
Ifall han gjorde det men du inte vet om att det är en pinne i muren så är det inget problem heller.
mm mm mm
Är frågan hypotetisk eller har han gjort en mur över din tomt pinne????
Hur som helst så finns det regler som förbjuder grannen dölja/ta bort tomt markeringar, kålla med lantmäteriet.