417 940 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Nej, vet du vad!? En äldre traktor som det förmodligen är fråga om eftersom du haft den 12 år, är en miljöbomb! Sumpen och växellådan och hydrauliken fulla med fossilbaserade kolväten, och det vet vi ju alla nu mera att det är farligt. Med all största säkerhet är även bränsletanken full med dylika kolväten. Är det en riktigt gammal traktor kan det finnas asbest i bromsbeläggen också!N Niq skrev:
Så om du kör hem traktorn till mig kan jag ta hand om den på ett miljöriktigt sätt, helt utan kostnad för dig. Vad sägs?
Det blir alldeles för mycket utsläpp av kolvätena i tanken om jag ska köra den till digSågspånPappspikEternit skrev:Nej, vet du vad!? En äldre traktor som det förmodligen är fråga om eftersom du haft den 12 år, är en miljöbomb! Sumpen och växellådan och hydrauliken fulla med fossilbaserade kolväten, och det vet vi ju alla nu mera att det är farligt. Med all största säkerhet är även bränsletanken full med dylika kolväten. Är det en riktigt gammal traktor kan det finnas asbest i bromsbeläggen också!
Så om du kör hem traktorn till mig kan jag ta hand om den på ett miljöriktigt sätt, helt utan kostnad för dig. Vad sägs?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Hur långt går den på en laddning?SågspånPappspikEternit skrev:Nej, vet du vad!? En äldre traktor som det förmodligen är fråga om eftersom du haft den 12 år, är en miljöbomb! Sumpen och växellådan och hydrauliken fulla med fossilbaserade kolväten, och det vet vi ju alla nu mera att det är farligt. Med all största säkerhet är även bränsletanken full med dylika kolväten. Är det en riktigt gammal traktor kan det finnas asbest i bromsbeläggen också!
Går det att dra 3000kg snöskoter 50mil på en laddning?
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg