N Niq skrev:
Riktiga byggare använder motorsåg på minst 80m³
För mig låter 80m3 mer som ett vardagsrum.
Jag har hitills oftast använt Husqvarna sågar på ca 38-50cc och måste självklart uppgradera till en sån som @Niq föreslår för att kunna bli en "riktig" byggare.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Ser mer ut som direktör Södermalmkvist, tycker jag. Fast de serverar tydligen inte vin på det där privatflyget, så det verkar ju otroligt.
Jag tror dirren ser mer skitnödig ut där han sitter på ballen

• Haha
kashieda
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Motorsåg?
Riktiga hemmansägare väljer:
[bild]

Tycker det är trist att vissa inte förstått innebörden av buy once, cry once. 🤷
Visst ska man gynna svensk industri om möjligt, men ska jag ha nån bandsåg lär det bli en Woodmizer.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Motorsåg?
Riktiga hemmansägare väljer:
[bild]

Tycker det är trist att vissa inte förstått innebörden av buy once, cry once. 🤷
Gillar skenan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Gillar skenan.
Dubbla skarvstycken, Festool du vet, för att få skenorna att linjera.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Förpackning i diskho, text på svenska, produktinformation, avfallshantering, hållbarhetsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här är en glassbåt från Sia. Den ligger enligt mig uppochner i förpackningen. Jag har ätit ganska många under sommaren och alla ser likadana ut.
Bör inte båten ligga rättvänd, så bilden på förpackningen är uppåt när båten är på rätt köl?

Går det att hävda dolt fel, eller gäller det bara den första glassbåten man äter?

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 8 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
[bild]

Det här är en glassbåt från Sia. Den ligger enligt mig uppochner i förpackningen. Jag har ätit ganska många under sommaren och alla ser likadana ut.
Bör inte båten ligga rättvänd, så bilden på förpackningen är uppåt när båten är på rätt köl?

Går det att hävda dolt fel, eller gäller det bara den första glassbåten man äter?
Köpte du in dig på säljarens besiktning eller har du gjort en egen?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
[bild]

Det här är inget båtforum, leta upp ett sådant så får du nog bättre råd.

• Gilla
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
[bild]

Vad stod det i prospektet. Lovade säljaren en rättvänd glassbåt?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Köpte du in dig på säljarens besiktning eller har du gjort en egen?
Jag tror inte det gjordes nån besiktning.

• Wow
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det här är inget båtforum, leta upp ett sådant så får du nog bättre råd.
Sias glassbåtar är husbåtar, så det är ett gränsfall.

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Alfredo Alfredo skrev:
Metar man balrog är detta helt rätt ställe för sådan diskussion! Ni som har lite erfarenhet, är hundvalpar bäst eller vad bör man agna med?
Farfar fiskade alltid balrog med helikopter och stålvajer och sen draggen till Ockelbo-hardtoppen som krok. Agna kan man göra med vad fullvuxen boskap som helst. Ardennerhäst funkade bra i bergslagen t ex. Betar man med hundvalp eller kattunge eller nåt sånt så får man bara yngel under 3 meter och de måste man sätta tillbaka ovillkorligen. Mäska med långburk är såklart nästan att fuska. Blir osportsligt.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Vad stod det i prospektet. Lovade säljaren en rättvänd glassbåt?
Jag tycker man kan förutsätta att en produkt ska vara rättvänd i förpackningen.

fubar fubar skrev:
Jo, men nu när jag tittar ordentligt på bilden, så är den väl rättvänd? Man läser ju alltid innehållsförteckningen innan man öppnar en produkt, så det är ju rimligt att räkna den sidan som förpackningens ovansida. Jag tror inte att du har mycket att hämta här tyvärr.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
De båtar jag köpt har haft botten upp vid köpet, varför skulle glassbåtar skilja sig från roddbåtar vad gäller förvaring hos försäljaren?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.