Har också gjort en insats åt grannskapet. Har lovat att göra en mediamöbel åt grannen. Nu när jag ändå hade en massa ek hemma och höll på så var det inte så stor grej. Opåbyggd köksinredning, verktyg, byggbok, arbetsprocess pågår, hemförbättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blum gör inte vara fantastiskta beslag. Även tillbehör är otroligt lätta att använda. Här görs brunnarna till gångjärnen i ett svep. Man markerar bara centrum från montageplattan i skåpet och sedan har jiggen färdig centrum. Verktyg på arbetsbänk inomhus: borr, måttband, tving, limklämma, träbit, arbetsverktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träskiva med borrade hål, målartejp, skruvdragare och plastskyddad interiör indikerar pågående hantverksarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade en lämplig skiva att göra som front. Det kommer sedan bli 19mm ekfaner mellan varje skåp och på toppen samt botten för att rama in allt. Även en hylla i varje skåp. Men lär säkert uppgraderas till eklåda om jag har humöret uppe Träskåp under konstruktion, verktyg och byggmaterial synliga i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
BaltzarH och 22 till
  • Laddar…
Startat ett större källarprojekt och håller nu på rensa ur ett rum under en tillbyggnad som gjordes på 40-talet. Blev lite skrajsen när jag upptäckte att ena ytterhörnet mer eller mindre hängde i luften.
Skadad trävägg och golv i hus; röta, mögel, förfall och behov av reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt, gammal skadad väggstruktur, exponerade träbjälkar, isoleringsmaterial, verktyg synligt, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Startat ett större källarprojekt och håller nu på rensa ur ett rum under en tillbyggnad som gjordes på 40-talet. Blev lite skrajsen när jag upptäckte att ena ytterhörnet mer eller mindre hängde i luften.
[bild]
[bild]
Har ni träväggar i källaren?
 
R Rikard_Sa skrev:
Har ni träväggar i källaren?
Japp, den här delen är ovan mark. Typ lite suterräng. Puts med grova stenar utvändigt. Resten av källaren är äldre med granitväggar mestadels under marknivå.
 
Gräver för pump brunn och el.Ganska roligt faktiskt för har aldrig gjort något liknande tidigare.
 
  • Grävd grop, plastbrunn, orangea plaströr, gul slang, jord, några löv. (Grundläggnings- eller avloppsarbete antyds.)
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En brunn med vattenpump, rör och sladdar, nylagt i jordhål, omgiven av grus och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
När målarn börjar bli klar och vinklarna kommer fram. Nästan man blir religiös..
 
  • Abstrakt vy av takhörn och väggar, minimalistisk, ljusa toner, skuggspel, modern arkitektur, enkelhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
S
Min fru säger att jag måste avsluta alla påbörjade projekt innan jag börjar uppbyggnaden av det rivna gamla köket.

Så nu har jag påbörjat ett nytt projekt. Att avsluta påbörjade projekt.

Happy wife, happy life. 😬
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Fått ut kassaskåpet till källartrappan, nu vet jag inte hur jag ska få upp det från den bara 🤔

En hög skåp blockerar en utomhus trappa till en källardörr, omgiven av tegelvägg och staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Låg ut det på blocket för hämtas. Det är många som köper kassaskåp.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
OestlundJ OestlundJ skrev:
Fått ut kassaskåpet till källartrappan, nu vet jag inte hur jag ska få upp det från den bara 🤔

[bild]
Akta så att källarlampan inte går sönder!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
BaltzarH och 16 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Akta så att källarlampan inte går sönder!
Den gick sönder i farten 😬 var dags för en ny ändå så
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Låg ut det på blocket för hämtas. Det är många som köper kassaskåp.
Har provat det, gratis mot avhämtning men inget napp
 
OestlundJ OestlundJ skrev:
Har provat det, gratis mot avhämtning men inget napp
Va vad märkligt! Vet många byggbodar köper dessa då det är enda sättet att försäkra totalstationer.
 
tommib
Vicka på den och palla upp med en regelbit i taget.

Du fäster rep runt överdelen av skåpet och drar. Skåpet vickar upp en liten bit, du sticker in en planka eller regel. Vicka andra hållet, upprepa. Gör så tills du fått upp skåpet till första trappsteget. Då vickar du den lite snett så att den vrider sig framåt. Upprepa. Många små rörelser. Man bör vara minst två, gärna tre personer.

Det knepiga är att du vill inte stå där nere när om den vickar över. Öppnas källardörren inåt så det går att jobba från det hållet?
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Vicka på den och palla upp med en regelbit i taget.

Du fäster rep runt överdelen av skåpet och drar. Skåpet vickar upp en liten bit, du sticker in en planka eller regel. Vicka andra hållet, upprepa. Gör så tills du fått upp skåpet till första trappsteget. Då vickar du den lite snett så att den vrider sig framåt. Upprepa. Många små rörelser. Man bör vara minst två, gärna tre personer.

Det knepiga är att du vill inte stå där nere när om den vickar över. Öppnas källardörren inåt så det går att jobba från det hållet?
Har fått upp den 2 steg, nu står den på andra steget och två pallbockar.
Dörren öppnas utåt så var tvungen till att få upp den lite så dörren kunde stängas igen.
Använde domkraft men den klarar inte att lyfta högre än såhär.

Vi var två personer men fick ge upp för den här gången. Vill kunna arbeta säkert. En vinst att skåpet är utanför huset bara 😬
 
  • Gilla
Ohchips och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.