Kanske funkar det, men estetiskt kryper det ju i kroppen när man ser rördragningen. Jag skulle bli galen om jag bodde i ett hus med denna installation. Det måste bara gå att göra det snyggare även med rimlig insats

Detta skulle absolut duga på en byggfjutt eller på nåt industrilager, men på en villa där man bor och vill ha det fint... Huga.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
N Nitrifik skrev:
Hej, jag har bett den göra något/snygga till men de vill inte göra något åt det. Svaret jag får är att det görs på samma sätt vid alla installationer av luft-vatten pump.
Fråga om dom kan komma tillbaka och lufta på högpunkterna mellan innedel och utedel🤪
 
  • Gilla
soundfox och 2 till
  • Laddar…
Såg fördjävligt ut. Hade dragit med hårda rör, eller satt rören i kanal, måste vara en riktig klåpfirma som gjort det där. Jag tror du kan förvänta dig ungefär samma hjälp av dom vid problem, noll och ingenting.
 
N Nitrifik skrev:
Värma Norden AB, oseriöst skitföretag som uppenbarligen inte bryr sig om varken sitt rykte eller sina kunder. Rekommenderade av Villaägarna, jag ska kontakta dem om detta.

Jag har påtalat det för dem flera gånger och tryckt på. Idag gick jag vidare till ARN och berättade för dem att jag hade gjort det, då svarade dem med att de ska skicka fakturan till kronofogden (som har förfallodatum 28/9..).
Ångrar något enormt att jag anlitade dem.
Samtidigt har de sagt att dem alltid följer ARNs rekommendationer. Vi får se hur det slutar.
Bestrid fakturan i sin HELHET, kronofogden kan inget göra! Dom skickar faktura tillbaka till sökande som då måste ta ställning till att gå vidare till tingsrätten! Tror det kostar 4000kr
Gör dom det så träffas ni för muntligt förberedelse, tingsrätten vill göra allt för en förlikning.

Då ska du ha mycke på ”benen” för att bevisa sökandes ”skit jobb” å troligen blir fakturan nedsatt och respektive står sina egna kostnader

Ang installation ser det ut som praktikant i årkurs 1 som gjort det

Lycka till
 
  • Gilla
Nitrifik och 1 till
  • Laddar…
S soundfox skrev:
Bestrid fakturan i sin HELHET, kronofogden kan inget göra! Dom skickar faktura tillbaka till sökande som då måste ta ställning till att gå vidare till tingsrätten! Tror det kostar 4000kr
Gör dom det så träffas ni för muntligt förberedelse, tingsrätten vill göra allt för en förlikning.

Då ska du ha mycke på ”benen” för att bevisa sökandes ”skit jobb” å troligen blir fakturan nedsatt och respektive står sina egna kostnader

Ang installation ser det ut som praktikant i årkurs 1 som gjort det

Lycka till
Jag håller med . Destofler anmälningar och bestridningar ett sånt här oseriöst och okunnigt företag kan få så kanske marknaden kan saneras lite
 
  • Gilla
Nitrifik och 1 till
  • Laddar…
Tråkigt att se din installation. Har du gjort den själv? hahaha. Verkar vara ett litet företag med dålig lönsamhet enl (mer info). Kränga värmepumpar och göra billiga taskiga installationer är väl en bra affärsidé i sig speciellt idag men håller inte speciellt länge. Vill man göra denna installation snygg och korrekt så går det utan problem. Men som ngn skrev en snickare, elektriker och en röris. Betala för pumpen reklamera installationen. Har tyvärr sett många installationer ska varit dåligt utförda pga av lathet samt dålig kunskap hos installatörerna. Själv hade jag kontakta generalagenten och frågat om de tycker deras installatör håller måttet.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
Vaillant säljs via grossister så det är svårt att bromsa en entreprenör. Denna installatör har dom försökt att stoppa förtur men som sagt vp sälgs via grossist. Dessutom vill Vaillant sälja volymer
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
N Nike65 skrev:
Tråkigt att se din installation. Har du gjort den själv? hahaha. Verkar vara ett litet företag med dålig lönsamhet enl (mer info). Kränga värmepumpar och göra billiga taskiga installationer är väl en bra affärsidé i sig speciellt idag men håller inte speciellt länge. Vill man göra denna installation snygg och korrekt så går det utan problem. Men som ngn skrev en snickare, elektriker och en röris. Betala för pumpen reklamera installationen. Har tyvärr sett många installationer ska varit dåligt utförda pga av lathet samt dålig kunskap hos installatörerna. Själv hade jag kontakta generalagenten och frågat om de tycker deras installatör håller måttet.
Generalagenten själv var ju här och inspekterade och överöste beröm över sina adepter. Jag citerar: "Vilket jävla fint jobb de har gjort grabbarna, de har kämpat otroligt"
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Appendix och 4 till
  • Laddar…
R Robert Alfven skrev:
Vaillant säljs via grossister så det är svårt att bromsa en entreprenör. Denna installatör har dom försökt att stoppa förtur men som sagt vp sälgs via grossist. Dessutom vill Vaillant sälja volymer
Vem har försökt stoppa denna installatör?
 
N Nitrifik skrev:
Generalagenten själv var ju här och inspekterade och överöste beröm över sina adepter. Jag citerar: "Vilket jävla fint jobb de har gjort grabbarna, de har kämpat otroligt"
Då måste han vara lika okunnig som installatören. Eller försöka skydda ett dåligt montage
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
N Nitrifik skrev:
Vem har försökt stoppa denna installatör?
Vailant själva har försökt stoppat denna installatör att installera deras produkter. för att det var hela tiden problem för dom efter installatörens installationer
 
  • Gilla
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
R Robert Alfven skrev:
Vailant själva har försökt stoppat denna installatör att installera deras produkter. för att det var hela tiden problem för dom efter installatörens installationer
Ok intressant. Källa? Det är ju väldigt tråkigt att de fortfarande listas på Vaillants hemsida över återförsäljare. De borde rimligtvis plockas bort, det är ju ett steg i rätt riktning.
 
N Nitrifik skrev:
Ok intressant. Källa?
Jag hade då service avtal med Vailant så jag var ut och på flertalet av denna installatörs felmontage
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
R Robert Alfven skrev:
Jag hade då service avtal med Vailant så jag var ut och på flertalet av denna installatörs felmontage
Dessutom är det en propanmaskin så placeringen av utedelen är tveksamt nära dörren
 
R Robert Alfven skrev:
Dessutom är det en propanmaskin så placeringen av utedelen är tveksamt nära dörren
Vilka regler hänvisar du till då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.