Maxwells demon TotalControl skrev:
Man skaffar en yngre partner. Då blir man aldrig gammal.
När jag var 26 skaffade jag en 22 åring. Tyckte det var stor skillnad då. Nu när jag är 43 och hon 39 så känns det inte lika mycket :p
 
Hade jag haft en yngre tjej hade jag varit gubbe. Nu blev det en äldre kvinna istället och jag kommer vara lammkött för resten av livet.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dortmunder DAB och 16 till
  • Laddar…
Gått från smal korv till tjock korv och sedan tillbaka till smal korv för det är så jäkla jobbigt att äta tjocka korvar. Stockholmare med stark senap. =beyond gubbe?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Gott med riktig gubbakorv

[bild]
Tjock grillad med Senap!! Så ska de va :)
 
  • Älska
Pappa1986
  • Laddar…
Maria T
Jag gjorde nåt supergubbigt i onsdags, knappt så jag vågar erkänna. Äh, skoja bara. Var på Biltema (av alla ställen) efter inhandling på Blomsterlandet, Granngården, Systembolaget och ICA Maxi, det sistnämnda tog fasiken udden av orken så på Biltema - har alltid ett artikelnummer så jag kan söka var prylen finns (varför leta?) hittade jag det jag skulle köpa och betalade på under 4 minuter. Rekord ta mig sjuttsingen så byggde på energin med en av deras grillkorvar för en tjuga. Klart godkänt då jag laddade på senap.

Fanns ingen annan tant i sikte kan jag säga 🙄
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
Speedwaykorv från Stensåkra 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jag gjorde nåt supergubbigt i onsdags, knappt så jag vågar erkänna. Äh, skoja bara. Var på Biltema (av alla ställen) efter inhandling på Blomsterlandet, Granngården, Systembolaget och ICA Maxi, det sistnämnda tog fasiken udden av orken så på Biltema - har alltid ett artikelnummer så jag kan söka var prylen finns (varför leta?) hittade jag det jag skulle köpa och betalade på under 4 minuter. Rekord ta mig sjuttsingen så byggde på energin med en av deras grillkorvar för en tjuga. Klart godkänt då jag laddade på senap.

Fanns ingen annan tant i sikte kan jag säga 🙄
Jag tar alltid en kokt med bröd på Biltema (med senap!) för en femma :)
Den är faktiskt riktigt god, jag frågade, och det är Lindvalls Wienerkorv, bra grejer!
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag tar alltid en kokt med bröd på Biltema (med senap!) för en femma :)
Den är faktiskt riktigt god, jag frågade, och det är Lindvalls Wienerkorv, bra grejer!
Jag fegade ur på den kokta, tänkte att för fem spänn smakar det väl .... men Lindvalls är bra korv, och kokt korv inte alltid dåligt så nästa gång jag har ett ärende dit och känner mig svimfärdig 👍 tack!
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Jag är egentligen väldigt gubbig. Köper kläder som håller i minst 15 år. Lyssnar på symfonirock- tidlöst, har aldrig varit inne. Skriver fullständiga meningar och stavar rätt. Har bytt en sportigare bil mot en stor limousin. Dricker inte kaffe i pappmugg på stan. Lyssnar på vinyl. Har många bokhyllor. Med endast böcker i. Behöver glasögon. Har sparade pengar.

Dock har jag lyckats dupera delar av min omgivning att jag är yngre än jag egentligen är. Delvis för att jag har undvikit gubbmage och andra ålderstecken förutom minskande hår på huvudet. Troligen även för att jag har relativt små barn. Men förra året då jag var farthållare på ett millopp med måltiden 60 minuter, iförd sponsorns kläder och en röd ballong med 60 skrivet med tuschpenna, så händer det. Publiken applåderar och skriker ”Grattis på födelsedagen!”. Det var några år kvar…

Duger detta som kontaktannons att sätta in i DN?
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
@FredrikR jag ärledsen, jag är för gubbig och konservativ för sådant.
@Maria T svara antingen till DN signatur solochvår, eller till russianmailorderbrides.com användare старик.
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jag fegade ur på den kokta, tänkte att för fem spänn smakar det väl .... men Lindvalls är bra korv, och kokt korv inte alltid dåligt så nästa gång jag har ett ärende dit och känner mig svimfärdig 👍 tack!
Biltemas kokta är grym, tveka inte på den nästa gång 🌭 Extra kul är att man får kokkorv med bröd i vaxat papper, jag trodde att det vaxade pappret var utdött numera.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Jumos Jumos skrev:
Biltemas kokta är grym, tveka inte på den nästa gång 🌭 Extra kul är att man får kokkorv med bröd i vaxat papper, jag trodde att det vaxade pappret var utdött numera.
Värt en omväg m a o. Trist med pappersservetter som senap kladdar ut på. Dock fick jag lite tråkig känsla av de som stod i caféet på Biltema där jag var, måste väl vara lägsta-lön som gäller och de försökte hinna med men en del blev lite strul.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
galento
B Bjober skrev:
Hade jag haft en yngre tjej hade jag varit gubbe. Nu blev det en äldre kvinna istället och jag kommer vara lammkött för resten av livet.
Ähumm , äldre kvinnor har väl lite mer erfarenhet inom vissa områden 😉😊
 
T TypRätt skrev:
Jag kan göra halva det där, alltså inte halva höjden utan den biten där han hoppar ner…
Världsrekordet i höjdhopp är 6.23 meter. Med 52 hopp så kan man nå toppen av Eiffeltornet, med 53 hopp kan man tillryggalägga bägge sträckorna.
Tycker man detta är kul har man levt länge.....
Söker man exakta siffror i denna fråga är man gubbe...........

/W
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Världsrekordet i höjdhopp är 6.23 meter. Med 52 hopp så kan man nå toppen av Eiffeltornet, med 53 hopp kan man tillryggalägga bägge sträckorna.
Tycker man detta är kul har man levt länge.....
Söker man exakta siffror i denna fråga är man gubbe...........

/W
Stavhopp är Mondos 6.23😉
Höjdhopp är Sotomayors 2.45.😎
Som kuriosa har Kajsa rekordet inomhus på 2.08.
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.