Tack för alla inspel.

Killen med CTC-erbjudandet har jag förtroende för, jag kommer tacka ja till det.

Fick precis ytterligare en offert från ett bolag i Mölnlycke, de klättrade över den andre med IVT med god marginal!
Platsen är Sävedalen i Göteborg.

En del i priset är för att leverantören köpte på sig ett antal pumpar på spekulation innan prishöjningarna vid årskiftet och har gått ut med detta erbjudande till gamla kunder (de har byggt min solcellsanläggning)
Det gör även att han kan påbörja arbetet ganska snart.

Priset är fördelat:
Ca 94 för pumpen
65 för hålet (150m)
Resten är timmar, rör och radiatorer
Några radiatorer vi valde är lite speciella (design) samt ett stående. De drog iväg lite i pris men övriga är mer standard (de i gillestugan blev dock långa)
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
D
B BSOD skrev:
Spontant låter ju 285 k inkl konvertering till vattenburet som ett bra pris.

Man kan ju räkna på delarna och få en känsla själv.

Hantverkare som har för mycket jobb brukar bli dyra, och de med tunnare orderbok lite billigare. På jobbet har vi mycket anbud när vi köper byggtjänster och det är ofta 30-50% diff.
L Ladreva skrev:
Tack för alla inspel.

Killen med CTC-erbjudandet har jag förtroende för, jag kommer tacka ja till det.

Fick precis ytterligare en offert från ett bolag i Mölnlycke, de klättrade över den andre med IVT med god marginal!
Platsen är Sävedalen i Göteborg.

En del i priset är för att leverantören köpte på sig ett antal pumpar på spekulation innan prishöjningarna vid årskiftet och har gått ut med detta erbjudande till gamla kunder (de har byggt min solcellsanläggning)
Det gör även att han kan påbörja arbetet ganska snart.

Priset är fördelat:
Ca 94 för pumpen
65 för hålet (150m)
Resten är timmar, rör och radiatorer
Några radiatorer vi valde är lite speciella (design) samt ett stående. De drog iväg lite i pris men övriga är mer standard (de i gillestugan blev dock långa)
Nu är allt klart sen några veckor!
Luft/luft-pumpen är såld.
Ansökan för bidraget för konvertering inskickad.
Nu återstår bara att trimma in systemet så det blir lagom varmt.
287 209 slutade det på.
-30 150 kr i Rot
-30 000 kr i bidrag (4 månader handläggningstid så pengarna är inte beviljade än)
Så förhoppningsvis blir det 227 000kr för:
150m borrhål
CTC GSi 608
14 radiatorer
All rördragning
Elinstallation
Demontering och bortforsling av den gamle varmvattenberedaren.
Tror inte jag glömt något nu.
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.