@ @ndreas skrev:
Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.

Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!
Jag har suttit i en elbil, men jag vet inte om den var igång för den lätt inte som bilar brukar.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Amen vad bra, kvasimekanik, då vet du vad det ska vara för IP-klass när man kopplar förbi elmätaren?
Frågar åt en kompis.
Jag förutsätter att din kompis är en neandertalare.
 
linneac linneac skrev:
Jag förutsätter att din kompis är en neandertalare.
Neandertalare? Vad är det här för vuxenmobbning? Kunde du inte bara svara på frågan?
Så typiskt det här forumet. Här ställer man en seriös fråga, och direkt kommer det 10 deltagare i spydighets-SM och ska tävla om vem som är värst.
 
  • Älska
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Hur vågade du kolla det där, det är ju asbestisolering! 🤓
Tack för upplysningen! När jag ändå startat en tråd. Behövs det både salt och spolglans i diskmaskinen? Om ja, ge en riktig formulering.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Neandertalare? Vad är det här för vuxenmobbning? Kunde du inte bara svara på frågan?
Så typiskt det här forumet. Här ställer man en seriös fråga, och direkt kommer det 10 deltagare i spydighets-SM och ska tävla om vem som är värst.
Som stolt guldmedaljör våren-97 och två silver från -05 och -19 så tackar jag för komplimangerna!
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Tack för upplysningen! När jag ändå startat en tråd. Behövs det både salt och spolglans i diskmaskinen? Om ja, ge en riktig formulering.
JA, det har jag läst på Facebook, har inte kollat i manualen (för jobbigt)😉
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.

Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!
Jag förstår. Jag rekommenderar Festool sänksåg med skena.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Hej den här växer i min nya trädgård. Vad är det?[bild]
Uppdatering: Skickade in ett blad till SKL och fick svar idag. Det visade sig att det är bältros. Det är tydligen en invasiv sorts ros och nu har kommunen beslutat att jag måste bränna hela fastigheten, inklusive byggnader. Det här kommer svida en aning ekonomiskt. Kan jag stämma SKL?
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Uppdatering: Skickade in ett blad till SKL och fick svar idag. Det visade sig att det är bältros. Det är tydligen en invasiv sorts ros och nu har kommunen beslutat att jag måste bränna hela fastigheten, inklusive byggnader. Det här kommer svida en aning ekonomiskt. Kan jag stämma SKL?
Du kan försöka, men det kan bli snårigt (pun intended). Ta det som lärpengar och köp en ny tomt istället.
 
Düsseldorff
Henningelvis Henningelvis skrev:
Du kan försöka, men det kan bli snårigt (pun intended). Ta det som lärpengar och köp en ny tomt istället.
Jag stämmer! Jag har ju rätt så jag är garanterad att vinna. Håll utkik efter nästa uppdatering!
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Nu har jag inte läst hela tråden.
Men om man kastar tillräckligt många sten på grannen så att det bildas ett stenröse så blir det k-märkt av EU.
Då får man inte flytta det, inte ens om det skymmer vårsolen.

Grannen får alltså inte kasta tillbaka.

Något att ha i åtanke!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff anis16 skrev:
Kan jag stämma SKL?
Stäm dem du din gamle nekrofil men den enda domstol som lär släppa in en svarande som varit död sedan 2015 är nog hovrätten för underjorden, och där kan du glömma att de släpper in någon med den vandel någon från försäkringsbranschen har!
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag stämmer! Jag har ju rätt så jag är garanterad att vinna. Håll utkik efter nästa uppdatering!
Vart skickade du stämningen?
En skärmdump av en wikisida som listar olika betydelser för förkortningen "SKL" på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De flesta är ju gamla namn så då återstår kvinnolobbyn eller finska kennelklubben.

Det intressanta är denna med samma förkortning:

Skadeståndslag (1972:207)​

(SkL)

https://lagen.nu/1972:207
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
fubar fubar skrev:
Vart skickade du stämningen?
[bild]
De flesta är ju gamla namn så då återstår kvinnolobbyn eller finska kennelklubben.

Det intressanta är denna med samma förkortning:

Skadeståndslag (1972:207)​

(SkL)

[länk]
Stämningen skickade jag naturligtvis till tingsrätten. Motparten är Statens Kriminaltekniska Laboratorium.
 
Düsseldorff
Alfredo Alfredo skrev:
Stäm dem du din gamle nekrofil men den enda domstol som lär släppa in en svarande som varit död sedan 2015 är nog hovrätten för underjorden, och där kan du glömma att de släpper in någon med den vandel någon från försäkringsbranschen har!
Vänta, va?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.