417 962 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 615 inlägg
Ja, silikon kanske ser snyggt ut ett tag, men känns konstigt. Glytosaft verkar vara rätt val.
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 896 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 896 inlägg
Vi har haft problem med att grannens fönster reflekterar tillbaka ljuset från vår fasadbelysning.FredrikR skrev:
Trots att jag druckit 14långburk innan jag gick över och påpekade detta så ville inte grannen åtgärda.
Hur går jag vidare med det här?
Plantera en snabbväxande häck.Unikt namn skrev:
Kan ni inte dra ner rullgardinen bara?
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Sätter igen grannens fönster när han inte är hemma. Tänk så glad han ska bli när du överraskar han och han inte behöver göra det själv.Unikt namn skrev:
Glöm inte att skicka räkning efter bara och att ta betalt för servicebilen. Jag har förstått att äkta hantverkare inte ens kan titta på jobb utan att ha alla verktyg med sig.
Ange en summa muntligt och fakturera minst 50% upp enligt gällande praxis, tänk på momspåslaget.N Niq skrev:Sätter igen grannens fönster när han inte är hemma. Tänk så glad han ska bli när du överraskar han och han inte behöver göra det själv.
Glöm inte att skicka räkning efter bara och att ta betalt för servicebilen. Jag har förstått att äkta hantverkare inte ens kan titta på jobb utan att ha alla verktyg med sig.
Redigerat:
Det skulle ju vara en överraskning då kan man ju inte ge något uppskattat pris och då är det ju fri prissättning med mins 100% påslag på material o verktygshyra samt extra arbetstid för rengöring av verktyg.FredrikR skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg