Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Mer som en invasiv växt. Kan vi några? Bältros? Pensla roundup på tråden?
Blå lurvig figur med stora ögon och öppen mun från barnprogram, mot blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Mer som en invasiv växt. Kan vi några? Bältros? Pensla roundup på tråden?
Digitalt manipulerat monster i inomhusmiljö med stort gap och vassa tänder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Man ska inte talla på grannens mark! Kontakta Lantmäteriet om du inte vet var gränsen går.
För att bidra med relevanta fakta googlade jag ”tall England” och fick svaret att genomsnittslängden i England är 175,3 cm.

• Haha
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte läst något av tråden, men det är helg och den ligger på startsidan, så här kommer jag!

Kommunen har konsument vägledare man kan vända sej till. Dom kan juridik och det är gratis! Man kan också gå med i Villaägarna och få gratis rådgivning. Nya medlemmar med gamla problem är det bästa dom vet. Dom är som försäkringsbolag på det viset. Lawline är också bra! Där ger oerfarna jurister raka svar på svåra frågor. Också gratis! Men ibland svarar dom inte på precis allt. DÅLIGT!

Jag känner en som också flyttat hemifrån som hade problem en gång och det löste sej! Så det går nog bra för dej med om du ringer eller mailar nån!

Lycka till!

• Gilla
  • Haha
David Wallin och 7 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
För att bidra med relevanta fakta googlade jag ”tall England” och fick svaret att genomsnittslängden i England är 175,3 cm.
I den här tråden talar vi bara om alternativa fakta

fubar fubar skrev:
Var det inte Bings AI?

FredrikR FredrikR skrev:
Hemautomation är för nördar, lite som internet, en fluga! De flesta vill inte styra kaffebryggaren.
Exakt! Man kan dessutom serie och parallellkoppla vanliga mekaniska timers för att realisera alla tänkbara logiska kombinationer.
Nu säger väl någon astrour eller skymningsrelä. Det har jag löst med katter. En sommarkatt som vaknar tidigt och en vippströmbrytare på klösbrädan. En gammal bondkatt och en ebonitstav realiserar vinterhalvåret tillsammans med en fluxgenerator.

PS sommarkatten heter Play och bonnakatten Shelby. De är båda biologiskt programmerade och galvaniskt avskilda från kattlådan så ingen speciell djurskötare behövs för arrangemanget.
Jag har en tredje rödaktig katt också (inte fler för då riskerar frugan bli en galen katt-tant) som heter Rödinger (katten, inte frugan), men han är mer som en zombie, levande död, så honom har jag endast som back up.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
David Wallin och 6 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Exakt! Man kan dessutom serie och parallellkoppla vanliga mekaniska timers för att realisera alla tänkbara logiska kombinationer.
Nu säger väl någon astrour eller skymningsrelä. Det har jag löst med katter. En sommarkatt som vaknar tidigt och en vippströmbrytare på klösbrädan. En gammal bondkatt och en ebonitstav realiserar vinterhalvåret tillsammans med en fluxgenerator.

PS sommarkatten heter Play och bonnakatten Shelby. De är båda biologiskt programmerade och galvaniskt avskilda från kattlådan så ingen speciell djurskötare behövs för arrangemanget.
Jag har en tredje rödaktig katt också (inte fler för då riskerar frugan bli en galen katt-tant) som heter Rödinger (katten, inte frugan), men han är mer som en zombie, levande död, så honom har jag endast som back up.
Seriekopplade katter måste vara i liknande färg för att fungera bra ihop

N Niq skrev:
Seriekopplade katter måste vara i liknande färg för att fungera bra ihop
1 / Cat_eq = 1 / Cat1 + 1 / Cat2 + 1 / Cat3 + 1 / Cat4

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Eaum
fubar fubar skrev:
Då vinner vi över England igen, för tallarna i Sverige är faktiskt mycket längre än så.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Det beror helt på om man vill ha det som hobby eller inte!
Men ett system är det.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det beror helt på om man vill ha det som hobby eller inte!
Men ett system är det.
Hobby på Systemet. Trodde du handlade på andra ställen

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hobby på Systemet. Trodde du handlade på andra ställen
Har man fler än 4små enheter sammankopplade är det ett system. Vissa har 10, eller 14 stora enheter!

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har man fler än 4små enheter sammankopplade är det ett system. Vissa har 10, eller 14 stora enheter!
14 stora enheter är det samma som 14 långburk❓

• Gilla
  • Älska
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
14 stora enheter är det samma som 14 långburk❓
Eller armaturer, fast dom är slutsålda, det ser man på aktiekursen.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.