M
mikethebik mikethebik skrev:
Den bättre hälften brukar ha rätt, och efter den här vändan vete håken om hon kommar att ha solskyddet så igen, men oftast räcker det med att ha det nere till hälften.
Undrar dock varför "ramen" till solskyddet är så kraftigt, borde räcka med något som lätt ger efter vid våldsammare kontakt.
Dagen efter var jag ner till bilen där den står vid en Volvo-anläggning för att hämta en del saker, och trycker man på solskyddet är det väldigt stumt.
Tur att det gick väl! Årsmodell 17 får mig att fundera på sos-samtalet via VOC när 2G/3G tas bort. Har inte hört att Volvo har plockat fram nån lösning på detta. Idag är det väl EU-lag på automatisk sos-uppringning men det var det ju inte 2017. Och 4G kom väl inte förrän i Volvo 2019 års modeller.
 
M Markarbetaren skrev:
Tur att det gick väl! Årsmodell 17 får mig att fundera på sos-samtalet via VOC när 2G/3G tas bort. Har inte hört att Volvo har plockat fram nån lösning på detta. Idag är det väl EU-lag på automatisk sos-uppringning men det var det ju inte 2017. Och 4G kom väl inte förrän i Volvo 2019 års modeller.
Ok, info jag inte visste om, jag har redan reserverat en mycket välutrustad 2020 T8 laddhybrid med glastak, färg och inredning som passar oss om den smällda blir inlöst, blir bilen reparerad kommer vi nog att byta till den senare generationen ändå senare, när man provat den nya generationen blir man lite sugen på att byta...
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Ok, info jag inte visste om, jag har redan reserverat en mycket välutrustad 2020 T8 laddhybrid med glastak, färg och inredning som passar oss om den smällda blir inlöst, blir bilen reparerad kommer vi nog att byta till den senare generationen ändå senare, när man provat den nya generationen blir man lite sugen på att byta...
T8'an är trevlig. 😎👍
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Inte omöjligt, har haft ett kommande humm periodvis men inte hittat det fast jag lyft bilen och kollat framhjulen. Så det var nog dags redan innan känns det som... Jaja, har ett HD lager påväg hem. lätt glapp på Nedre spindelled också, så lika bra att ta den med.

Höll på att bli ett kinaverktyg, men hejdade mig i sista minuten och valde OTC C-frame pressverktyg till ledbytet. Livstidsgaranti borgar ju för viss sorts kvalité iaf. 🤩

[länk]
[bild]
Som tur var va deras Chrysler truck kit slut, de var lite väl dyrt. Hoppas jag klarar mig utan dom hylsorna

[länk]
[bild]
Äsch, kolla på youtube hur Pakistanierna gör, de lagar allt med slägga o svets 😉
Tokslut Tokslut skrev:
Inte omöjligt, har haft ett kommande humm periodvis men inte hittat det fast jag lyft bilen och kollat framhjulen. Så det var nog dags redan innan känns det som... Jaja, har ett HD lager påväg hem. lätt glapp på Nedre spindelled också, så lika bra att ta den med.

Höll på att bli ett kinaverktyg, men hejdade mig i sista minuten och valde OTC C-frame pressverktyg till ledbytet. Livstidsgaranti borgar ju för viss sorts kvalité iaf. 🤩

[länk]
[bild]
Som tur var va deras Chrysler truck kit slut, de var lite väl dyrt. Hoppas jag klarar mig utan dom hylsorna

[länk]
[bild]
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Ok, info jag inte visste om, jag har redan reserverat en mycket välutrustad 2020 T8 laddhybrid med glastak, färg och inredning som passar oss om den smällda blir inlöst, blir bilen reparerad kommer vi nog att byta till den senare generationen ändå senare, när man provat den nya generationen blir man lite sugen på att byta...
Den generationen är ju stort lyft helt klart. Bättre än GLC och nästan lika bra som X3 och Q5 på det mesta, Bättre på några fronter :)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Äsch, kolla på youtube hur Pakistanierna gör, de lagar allt med slägga o svets 😉
Visst går det, men gillar ändamålsenliga vertyg som gör jobbet lättare och roligare 😚

Edit: Lager och spindelleder kom på 2dygn och 16h 😎 slutade på 21kr/$ fortfarande runt halva priset mot billigt märke på hjullager i Sverige
 
Redigerat:
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Nu när man snart har ett (relativt) färdigt garage så är det perfekt när grannen röjer lite på tomten. Och som alla vet så säljs dom mest exklusiva varorna till kilopris, så för 3 kr/kg så var dessa klenoder mina: 🤩

Röd lada, delad gammal bil, traktor, skrot, grönt gräs, skogsbakgrund, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild av övergivna, rostiga bilar på en gräsmatta framför röd lada, med traktor och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 11 till
  • Laddar…
hsd
Konstigt att det är så , redan på 70
vcx vcx skrev:
Nu när man snart har ett (relativt) färdigt garage så är det perfekt när grannen röjer lite på tomten. Och som alla vet så säljs dom mest exklusiva varorna till kilopris, så för 3 kr/kg så var dessa klenoder mina: 🤩

[bild]

[bild]
Die kleine wunder
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?



Bilens motorutrymme, öppet oljefilterhus, servicerelaterade komponenter, underhåll av fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Myckling skrev:
Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?



[bild]
Tanken är att du inte ska göra sånt själv, utan att audi ska fylla på med sina "mack" slangar. Du kan väl absolut hålla en tratt själv i ena handen och oljedunken i andra?
 
M Myckling skrev:
Skulle kolla oljan och toppa upp i fruns Audi och möts av detta. Vad är vitsen med metallblecket som effektivt hindrar att man får ner en tratt i oljepåfyllningen?😡Det är ju uppenbar risk för spill och söl när man ska pricka hålet från 2 dm höjd utan tratt. I min värld en idiotisk konstruktion men det kanske finns någon tanke bakom?



[bild]
Göra nått 3d-printat och sälja?
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Aha, det var därför hjulet pekade så konstigt.. 😂😉
Framhjulsupphängning på ett fordon med fjäderben, styrled och bromsok synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Violina och 4 till
  • Laddar…
Dålig styrning?
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Haha, typ.. men bilen har andra fördelar, såsom fina fästpunkter för spännband och snygga rundade plåtkanter i växelspakshålet...
Bilinteriör delvis demonterad, exponerar kaross, kablage och spännband, underhåll eller reparation pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är bra, när man måste kapa bort balken som binder ihop växellådan och diffen... Detaljbild av båtens styrsystem och delar av motorn, inklusive roder och rostiga metallkomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilens underdel med smuts, gräs, kablar och rostiga komponenter synliga. Något slitage och försummelse anas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.