tveksamt tveksamt skrev:
Det objektivt bästa svaret på en fråga kan ju vara ett som trådskaparen inte håller med om och därmed struntar i.
Det finns väl ingen objektivitet inblandad här. Funktionen är väl till för att en trådskapare ska kunna "belöna" den vars svar trådskaparen finner bäst.

Det kan väl ses som en liten extra morot till forumkollektivet att försöka ge hjälpsamma och användbara svar och även som en hjälp att snabbt hitta ett inlägg som åtminstone en person ser som ett bra svar på ursprungsfrågan.
 
Där är vi nog oense i så fall. I vissa trådar kan jag absolut se att det finns ett objektivt rätt/bästa svar, medan det i andra trådar handlar mer om tycke och smak.
Jämför trådstart som "Får jag gräva bort roten till grannens äppelträd som sticker in på min tomt?" och "Vilken tapet bli bäst i det här köket?".
 
tveksamt tveksamt skrev:
Jämför trådstart som "Får jag gräva bort roten till grannens äppelträd som sticker in på min tomt?"
Jag antar att du menar att det här finns ett objektivt sett bästa svar?

Om vi antar tre olika svar:
  • Ja, se JB 3:2 för detaljer.
  • Ja, se JB 3:2 för detaljer. Följt av en lång utläggning om hur bra det är att man kan göra det och vad man bör tänka på....
  • Ja, se JB 3:2 för detaljer. Följt av en lång utläggning om hur dumt det är att man kan göra det och vad man bör tänka på....
Jag har svårt att se vilket av de tre svaren som objektivt sett är bäst utan anser att det helt handlar om TS subjektiva bedömning av vilket svar denne uppskattar mest.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Kanske borde heta "mest uppskattade svar" istället?
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kanske borde heta "mest uppskattade svar" istället?
Ja varför inte. Men man borde fortfarande inte "offentligt" få visa att det är sitt eget svar man uppskattar mest... 😂
 
Eller nej, du måste erbjuda grannen att göra det först.

Hur som helst, ja, jag menar att på en del frågor kan det finnas ett objektivt sett bästa svar/korrekt svar, som kanske inte är det svaret TS tycker är det bästa.
Men det beror ju på vad man menar att "bästa svar" ska vara, ska det vara det TS tycker bäst om eller det som i en given situation är korrekt. Är syftet det förra spelar det ju ingen roll, då kan vi bortse från min kommentar.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nej.
 
  • Gilla
  • Haha
roli och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ska inte då TS få markera det svaret som "bäst"?
Nej! Det är heller inte matchens bästa spelare som utser "matchens bästa spelare"! 😉
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
E
Jag har märkt ett stort problem me detta forum. Tyvärr.

Det är mängder av bitar som skriver inlägg här. Hela tiden.

Dom är helt fakta resistenta och så.

Vi har länkat till var för det är olagligt att dra kabel till bostads hus utan när koncession. Fler och fler botar ansluter.
Säjer att det inte stämmer. Fakta är nog mani pulerat.

An vändare kan lugnt dra kablar. Lagligt värre. Dessa kan till och med ha flera stjärnor.

I trådar om han verkar verkar som för att piska upp stämningen. Hant verkare måste alltid gå minus. Annars har hen lurat kund.

Då hens firma inte är lika bra upp byggd som dessa bitar hade kunnat åstad komma.

För inom IT jobbar dom 8 timmar. Utan paus. För att inte lura kund. Ve!

Fler och fler botar an sluter. Håller med. Nickar nöjt. För dömer den som för söker för klara hant Verkar ens syn vinkel. Ve!

Vad detta forum behöver. Nu.
Är en AI som analyserar texten innan den postas. Bot som skrivit - ingen postning.

Vi hade fler med arbetare förr. Nu bara Marlen och Hem Pularen.

Detta är en ganska bra idé. Som kommer behöva införas. Förr eller senare. Var för inte nu?
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Jag har märkt ett stort problem me detta forum.
Jag med!
 
  • Haha
  • Gilla
JanneJanne123 och 4 till
  • Laddar…
E
Alfredo Alfredo skrev:
Jag med!
Ja?
 
E El-Löken66 skrev:
Ja?
Du kanske ska försöka att få någon ny som korrekturläser dina inlägg, den som sköter det nu är ju totalt värdelös.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
El-Löken66 och 3 till
  • Laddar…
Det blir lätt så när man outsourcar till låglöneländer.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag med!
jag m ed
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.