Ska man vara orolig, du är så tystlåten? 😎
Mår ni bra? Njuter ni av höstvädret..

Får man komma med önskemål ? när du har tid.. saknar lite uppdateringar på trädgården för sommaren/hösten 🌳

(hoppas allt är bra iaf!)
 
Snigla Snigla skrev:
Ska man vara orolig, du är så tystlåten? 😎
Mår ni bra? Njuter ni av höstvädret..

Får man komma med önskemål ? när du har tid.. saknar lite uppdateringar på trädgården för sommaren/hösten 🌳

(hoppas allt är bra iaf!)
Jag har brottats med golvvärmeskåpet och rör till den. Sen har det varit lite jobbresor och en weekend i Barcelona. Grabben har börjat skolan med så det är lite vardagsliv som tar plats med :)
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har brottats med golvvärmeskåpet och rör till den. Sen har det varit lite jobbresor och en weekend i Barcelona. Grabben har börjat skolan med så det är lite vardagsliv som tar plats med :)
Åh har lillparvel hunnit bli så stor :surprised:
Spännande :) Har de gått bra ? trivs han?

Men så är det, vardagslivet tar tom mest plats ju.. :) och så ska det vara!

Weekenden, var det "privat-resa" ? (eller jobb).. oavsett.. var det fint? varmt? :)

Trivs din andra halva i köket då??
 
Vi såg ett bygge som tagit längre tid än mitt….
 
  • Sagrada Familia kyrka, Barcelona, torn, skulpturer, kranar, konstruktion, arkitektur, klar himmel, Antoni Gaudí, oavslutad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sagrada Familia, Barcelona, under konstruktion, torn, skulpturer, kristen ikonografi, turister, klar himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Mikael.S och 9 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Finns det någon projekttråd?
 
  • Haha
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Finns det någon projekttråd?
Jag tror inte de vågat göra en, de fick ju inte bygglov förens 2019, 137 år efter bygget började 😂
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag tror inte de vågat göra en, de fick ju inte bygglov förens 2019, 137 år efter bygget började 😂
Har de samma KA eller har de bytt?
 
  • Haha
Fn87
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi såg ett bygge som tagit längre tid än mitt….
Jag hoppas ni gick in. För insidan är 10 ggr mer märkvärdig än utsidan....
 
Appendix Appendix skrev:
Jag hoppas ni gick in. För insidan är 10 ggr mer märkvärdig än utsidan....
Nej det var enorm kö och för mycket pengar. Vi får åka tillbaka när den är lite mer klar 😎
 
Det byggs vidare. Golvspån på plats. Osb snart klart. Delvis gipsat.

Renoveringsarbete, OSB-skivor, gipsvägg, elcentral, vattenrör, kablar, vågrät, pelare, verktyg, råbyggnad, installationsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med isoleringsmaterial, gipsskivor, verktyg och en stängd vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, rör och ledningar installerade på OSB-panel, verktyg och husmaterial synliga, inomhus byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag slog ner tegelväggen så lossnade lite sten som skulle vara kvar. Orkade inte plocka ner och mura upp, samt att jag dragit lite rör igenom tegelväggen så jag skruvade plyfa i plåtreglarna och gjöt upp det. Nu är det stabilt :)
 
  • Renovering pågår. Murade tegelstenar, träbjälkar, metallstöd, byggmaterial synliga. Rör och kablar installerade. Inomhusbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Murverk med tegelstenar, sönderfallande fogar, träbjälke nedanför, konstruktionsdetaljer och kablar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Åh har lillparvel hunnit bli så stor :surprised:
Spännande :) Har de gått bra ? trivs han?

Men så är det, vardagslivet tar tom mest plats ju.. :) och så ska det vara!

Weekenden, var det "privat-resa" ? (eller jobb).. oavsett.. var det fint? varmt? :)

Trivs din andra halva i köket då??
Han tycker det är jobbigt då han knappt har några kompisar med från förskolan, men det kommer nog att lösa sig snart.

Barcelona var med kompisar som gifte sig, så vi var 8st där nere på lite weekend-bröllop.

Frugan trivs i köket förutom att spisfläkten låter som en tornado och inte suger så mycket. Den gamla från 70-talet var bättre. Annars trivs vi. Gott om plats med både lådor och mycket bänkyta :)
 
  • Gilla
Mikael.S och 5 till
  • Laddar…
Nu håller vi tummarna. Råkade stöta emot ett av matar-rören till golvvärmen med ett borr. Rörläggaren får provtrycka men det borde ha klarat sig 😳
 
  • Grått rör synligt genom hål omgivet av isoleringsmaterial och mörk substans, möjligen i en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
AndersPS och 10 till
  • Laddar…
Det verkar inte vara något problem med det röret, återstår och se när golvvärmen är igång.
Allt är färdiggipsat och målaren kommer och spacklar i veckan och rörläggaren kopplar ihop golvvärmen på onsdag.
Nu blir det att rita ut och såga ut för pottor till spottarna, taklampa och fläkt :)
 
  • Värmefördelningssystem med rör och ventiler, inbyggt i vägg, under konstruktion eller underhåll, verktyg synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsrum med oskyddad dörr, träpall, gipsväggar, ledningar, vakuum, trädetaljer på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum under renovering eller byggnation med öppet elskåp, verktyg och en stege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rickard.lj och 11 till
  • Laddar…
Det går undan när man är granne med hjälpredorna. Nu är det spacklat och redo för målning och golvvärmeskåpet är klart för denna gång. Nu har vi ett riktigt värmesystem sedan våren 2022 :)

Golvuppvärmningssystemets distributionspanel med rör, ventiler och cirkulationspump monterad på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även elementet i burspråket styrs av golvvärmestyrningen :)

Vit värmeelement i ett hörn med synliga rör, skuggor på väggen, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard.lj och 16 till
  • Laddar…
Målat färdigt :)

Ett oinrett rum under renovering med isolering, trästolpe och skisser på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rum under renovering, isoleringsmaterial, trästegpall, golvmärkningar, vit vägg, taklamputtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomrum under renovering, färgglada fönster, vit dörr, kablar på golvet, omålad takkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard.lj och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.