Vi har ett Attefallshus som vi hyr ut som bostadshus. Huset är på 1 plan badrum med dusch och tvättmaskin. I badrummet sitter en paxfläkt med fuktrelä. Paxfläkten är ställd på max. Huset har två tilluftventiler. I huset bor två personer.
Nu är det så att det blir väldigt fuktigt i huset. Man slås av fukten när man går in och det rinner vatten på fönstren och ner längs väggarna.
Några idéer på hur jag ska komma till rätta med mitt fuktproblem?
Nu är det så att det blir väldigt fuktigt i huset. Man slås av fukten när man går in och det rinner vatten på fönstren och ner längs väggarna.
Några idéer på hur jag ska komma till rätta med mitt fuktproblem?
Dett har varit typ 100% rf ute och relativt varmt. Luften som sugs in tar med mycket fukt in då. Tillkommer sedan fukt från kläder som torkas och annat så blir det som du beskriver det.
Avfuktare eventuellt i kombination med ökad temperatur inomhus hjälper. Ventilationen bör vara minst 0.35 l/s per kvadratmeter.
Avfuktare eventuellt i kombination med ökad temperatur inomhus hjälper. Ventilationen bör vara minst 0.35 l/s per kvadratmeter.
Ni behöver ett konstant drag, fläkten bör gå jämt och sedan öka vid extra fuktbelastning. Se till att luft kan leta sig in under/ovan dörren till badrummet.F Falkberget skrev: