S SrednaNosslin skrev:
Här är exempel på en dragning som vi bara inte kunde acceptera..
Haha, men vart har de köpt alla svinbilliga kopplingar :)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
S
S SrednaNosslin skrev:
Här är exempel på en dragning som vi bara inte kunde acceptera..
Men va f*n, jag vet inte vad jag ska skriva. Min teori jag hade förut kanske stämmer ändå
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S
En sak till, detta kan vara början på rör-varianten av "värsta elkopplingen?"
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Haha, men vart har de köpt alla svinbilliga kopplingar :)
Så här blev det efter att vi tvingade dem att göra om. Det här är under en trapp.
Om de hade investerat i ett redskap för att bocka rör istället för alla dessa kopplingar :(
 
  • Kopparrör installerade längs en vägg, trägolv, trappsteg, skarvad skivvägg i hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S
S SrednaNosslin skrev:
Här är exempel på en dragning som vi bara inte kunde acceptera..
Hahaha, tack för pekfingret som visar vad som ser illa ut, men jag tror det var onödigt 😅

PS jag börjar på riktigt tro att de inte vet att man kan bocka rör
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
S Screew skrev:
En sak till, detta kan vara början på rör-varianten av "värsta elkopplingen?"
Tråkigt bara att det är i mitt hus 😰🥶😥
 
  • Älska
  • Ledsen
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
S
S SrednaNosslin skrev:
Tråkigt bara att det är i mitt hus 😰🥶😥
Ja, det måste vara jobbigt, är det samma röris som snyggade till allt sen eller skickade dom någon annan? Men det finns ett underhållningsvärde i det ändå.
 
Men jag vill ju bara..... skrika. Skämes så dåligt gjort av röris
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Hua.. :(
 
Fairlane
S SrednaNosslin skrev:
Om de hade investerat i ett redskap för att bocka rör istället för alla dessa kopplingar
Jag tror faktiskt inte du skulle vilja att de bockade rör heller. Något säger mig att de inte skulle göra det bra heller. Du vill nog inte ha med de att göra alls.

Har du betalat? Det arbete vi sett är så uselt så det borde du inte behöva betala för.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
E
S SrednaNosslin skrev:
Här är exempel på en dragning som vi bara inte kunde acceptera..
Det förstår jag. Med ett så vackert mönstrat, handpusslat övre mosaikrör vill man ju inte ha ett tråkigt slätt direkt under. Förtar det konstnärliga fullständigt! 🤭

Skämt åsido, jag lider med er och hoppas ni får det som ni vill snart.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror faktiskt inte du skulle vilja att de bockade rör heller. Något säger mig att de inte skulle göra det bra heller. Du vill nog inte ha med de att göra alls.

Har du betalat? Det arbete vi sett är så uselt så det borde du inte behöva betala för.
Vi har inte betalat utan tänkte ta in en oberoende besiktningsman som får gå igenom allt först.
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror faktiskt inte du skulle vilja att de bockade rör heller. Något säger mig att de inte skulle göra det bra heller. Du vill nog inte ha med de att göra alls.

Har du betalat? Det arbete vi sett är så uselt så det borde du inte behöva betala för.
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror faktiskt inte du skulle vilja att de bockade rör heller. Något säger mig att de inte skulle göra det bra heller. Du vill nog inte ha med de att göra alls.

Har du betalat? Det arbete vi sett är så uselt så det borde du inte behöva betala för.
Vi har inte betalat utan tänkte ta in en oberoende besiktningsman som får gå igenom allt först :(
Vi valde en firma som har väldigt fina omdömen på nätet och som verkade helt ok bara för att slippa såna här "överraskningar".
De råkade borra av en elledning och sånt kan väl hända. Men när de skulle laga hålet i väggen som de fick ta upp för att komma åt att skarva elkabeln så tog de en regel från vår trädgård. Bröt av den och satte den sen bakom väggen som stöd för att borra fast gipsbiten igen. Så alltså en regel som legat ute i regn direkt mot jord som jag hade som kantlist/mått för grusläggning mot husgrunden. Vi påpekade detta till vår kontakt men de verkar inte tycka att det är något att bråka om.
 
  • Vägghörn med flagande målning, tom vägguttag och kopparledningar på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsarbete. Jordslinga mellan grus och stenläggning med trälist och trappa. Pågående anläggningsprojekt eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Arg
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
S SrednaNosslin skrev:
Vi har inte betalat utan tänkte ta in en oberoende besiktningsman som får gå igenom allt först.


Vi har inte betalat utan tänkte ta in en oberoende besiktningsman som får gå igenom allt först :(
Vi valde en firma som har väldigt fina omdömen på nätet och som verkade helt ok bara för att slippa såna här "överraskningar".
De råkade borra av en elledning och sånt kan väl hända. Men när de skulle laga hålet i väggen som de fick ta upp för att komma åt att skarva elkabeln så tog de en regel från vår trädgård. Bröt av den och satte den sen bakom väggen som stöd för att borra fast gipsbiten igen. Så alltså en regel som legat ute i regn direkt mot jord som jag hade som kantlist/mått för grusläggning mot husgrunden. Vi påpekade detta till vår kontakt men de verkar inte tycka att det är något att bråka om.
Men, var det rörmokaren som skarvade elkabeln? Har den dessutom skarvats inne i väggen? Ser ut som om rörmokaren lagat väggen också.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
X Xaktly skrev:
Men, var det rörmokaren som skarvade elkabeln? Har den dessutom skarvats inne i väggen? Ser ut som om rörmokaren lagat väggen också.
Det stämmer. Han skarvade elkabeln men drog ut den på andra sidan så den går stt sätta i en dosa. "Lagningen" av väggen gjordes av rörmokaren också. Här sa jag åt honom att bara låta det vara då jag själv kan snygga till det. Blev bara så irriterad över att han gjorde det så fult samt tog den här jordiga regeln från vår trädgård. Det är så amatörmässigt.
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Arg
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
S SrednaNosslin skrev:
Det stämmer. Han skarvade elkabeln men drog ut den på andra sidan så den går stt sätta i en dosa. "Lagningen" av väggen gjordes av rörmokaren också. Här sa jag åt honom att bara låta det vara då jag själv kan snygga till det. Blev bara så irriterad över att han gjorde det så fult samt tog den här jordiga regeln från vår trädgård. Det är så amatörmässigt.
Ja, det ser verkligen ut som skit
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.