fredrikchail fredrikchail skrev:
Tack för svaret! ☺️ ska båda ”väggarna” vara rörliga eller en fast vägg och en rörlig? Fördelar / nackdelar?
I vårt fall har vi 2 rörliga, vilket är en fördel i hos oss eftersom vi har en dusch nisch. När kidsen e bångstyriga och ska vägra duscha så är det rätt gött å kunna öppna upp fullt 😅
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
I vårt fall har vi 2 rörliga, vilket är en fördel i hos oss eftersom vi har en dusch nisch. När kidsen e bångstyriga och ska vägra duscha så är det rätt gött å kunna öppna upp fullt 😅
Ja just det, nu kommer jag ihåg! Du länka en bild här tidigare va? 😄
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
Ja just det, nu kommer jag ihåg! Du länka en bild här tidigare va? 😄
Stämmer 😅

Så nej till fasta dörrar, det är någonting som barn kan klamra sig fast vid de dagar de har en fet fis på tvären! Och glas är kanske inte det bästa materialet att slita i...
 
  • Gilla
  • Haha
elwal och 1 till
  • Laddar…
fredrikchail fredrikchail skrev:
@Hans G2 @Jonatan79 @Jarlsgård ge mig tips på märken eller fabrikat
Ja har svedbergs, köpta från badhuset.se tror jag de hette.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Jag håller med de andra i allmänhet och @Hans G2 i synnerhet. Duschkabin har man när tätskikt är slut, fallet är fel eller något annat brister med badrummet.

I ett nyrenoverat rum har man gjort något rejält fel om man måste sätta in en kabin.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag håller med de andra i allmänhet och @Hans G2 i synnerhet. Duschkabin har man när tätskikt är slut, fallet är fel eller något annat brister med badrummet.

I ett nyrenoverat rum har man gjort något rejält fel om man måste sätta in en kabin.
Tack för svaret ☺️ tycker nästan synd om de som tillverkar duschkabiner när ni är så hårda 😉ställer samma fråga till dig som de andra, vilket märke eller fabrikat?
 
Duschkabiner är jättebra och fyller absolut en funktion. Att förlänga livslängden på ett badrum är verkligen inte att förakta. Men du ser dem av ovan nämnda skäl exempelvis aldrig i nyproduktion.

Jag har tyvärr inga förslag på fabrikat och modell, men då ni klämt in lite skåp och grejer på båda sidor tror jag att en tanke på hur mycket plats dörrarna tar utåt är bra att ha med sig. Kanske är vik- eller skjutdörrar bäst, även om jag tycker att välvda dörrar ofta är snyggast.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Duschkabiner är jättebra och fyller absolut en funktion. Att förlänga livslängden på ett badrum är verkligen inte att förakta. Men du ser dem av ovan nämnda skäl exempelvis aldrig i nyproduktion.

Jag har tyvärr inga förslag på fabrikat och modell, men då ni klämt in lite skåp och grejer på båda sidor tror jag att en tanke på hur mycket plats dörrarna tar utåt är bra att ha med sig. Kanske är vik- eller skjutdörrar bäst, även om jag tycker att välvda dörrar ofta är snyggast.
Nej, jag köper det.

Ja, vi har ju inte supermycket plats på sidan, det är nog runt 90x90 eller 100x100 skulle gå. Okej, men välvda dörrar tar mer plats utåt men blir en mindre duschyta? Tyckte nämligen någon ovan skrev att välvda minskar duschutrymmet.
 
Jämfört med en rektangel ger välvda dörrar mindre utrymme, så är det. Men de är också lite mindre utrymmeskrävande vid öppning, då de ”faller undan” något. De brukar också gå att vika undan inåt ganska smidigt om man behöver lite yta för något annat (vad det nu skulle vara här, kanske att komma åt skåpen fullt ut).
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jämfört med en rektangel ger välvda dörrar mindre utrymme, så är det. Men de är också lite mindre utrymmeskrävande vid öppning, då de ”faller undan” något. De brukar också gå att vika undan inåt ganska smidigt om man behöver lite yta för något annat (vad det nu skulle vara här, kanske att komma åt skåpen fullt ut).
Ja precis, jag är med på vad du menar. Tack för svaret 👍
 
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Fn87 Fn87 skrev:
Kan rekommendera INRs duschväggar med INR Pile förvaring. Skönt att kunna ställa undan allt i Pile hyllan och dessutom kan man stänga våra raka dörrar helt utan att dom tar i blandaren.

[länk]
Tack för tipset! Det såg ju riktigt smidigt ut. Ja dom ser ut att bygga en del från vägg, kanske lika mycket som blandaren, så då går det att vika den helt mot blandaren alltså? ☺️
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
Tack för tipset! Det såg ju riktigt smidigt ut. Ja dom ser ut att bygga en del från vägg, kanske lika mycket som blandaren, så då går det att vika den helt mot blandaren alltså? ☺️
 
  • Glasduschhörna med stort takduschmunstycke och handdusch, marmorerade kakelväggar, mörka detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
magnfris och 1 till
  • Laddar…
Såg riktigt schysst ut! Skönt att få undan dom när duschen inte används 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.