Okej, tack ändå
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
🤔
Storleken tycks (inte helt oväntat) vara plattformsoberoende. Exakt samma storlek på min platta, men handen sticker ut lite.
[bild]
Emojisarna ser lite olika ut i olika operativsystem.
I Windows ser emojisarna ut på ett sätt, i Linux på ett annat sätt, i MacOS på ett tredje sätt, i Android på ett fjärde sätt och i iOS på ett femte sätt.

Vi kan välja mellan att visa upp emojisar på det sätt som är standard i din enhet eller på ett och samma sätt för alla men med ett sjätte utseende.

Vi har valt att visa upp emojisar på det sättet som du är stamdard i din enhet, för att vi tycker det är snyggare. Om du använder en PC och en iPhone så kommer emojisarna se lite olika ut för dig när du tittar på dem i de olika systemen. Men om du använder en iPad och en iPhone så kommer de se likadana ut. Enda undantaget för detta är de gamla emojisarna som vi fortfarande stödjer så länge vi inte bytt ut dem.

Det betyder att om du skriver ;) så får du se ;) istället för 😉 som i framtiden förhoppningsvis ser ut typ så här 😉.

Jag förstår att detta kan låta snurrigt men så är det.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag förstår att detta kan låta snurrigt men så är det.
Jag tror vi kan leva med snurrigheten. 😀 Finns som sagt viktigare saker än en emojis utseende. Älskar exempelvis förhandsgranskningen! Tycker "allt" fungera utmärkt på forumet för närvarande!
 
  • Älska
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Så länge emojisarna inte dyker upp som :text: i postade inlägg, så står jag ut med det mesta. ;-) 😊

Det mesta funkar väldigt bra, men lite synd att redigeringsfältet är utdimmat i BBkodläget. 🤔
 
Vi fortsätter väl med välmenta rapporteringar av struntsaker. I förhandsgranskning av detta inlägg ligger de två bilderna "sid-by-side".

Två flaskor med kemikalier, troligen avloppsrengöringsmedel, diskussion om produktsammansättningar. Skärmdump från forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När inlägget väl skapas hamnar bilderna efter varandra eller "ovanpå varandra" om man så vill.
 
Skulle du föredra att bilderna visas upp bredvid varandra när du publicerat och att allt ”floatar” och att du kan skriva text till höger eller vänster om en bild?
Eller skulle du föredra att infogade bilder i editorn alltid visades upp ovanför varandra så att du får scrolla där istället?
 
Struntsak som sagt men i princip vill jag väl att förhandsgranskning och publicering ska vara lika och då "borde" i så fall bilderna i det publicerade inlägget ligga bredvid varandra då de är infogade på samma rad.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Imorse diskuterade vi vid frukostbordet vilka emojisar vi borde ha som standard. Listan över emojis växte och till slut blev diskussionen så het att vi beslutade att jag fick bestämma detta helt själv. Så från och med imorgon så kommer det se ut så här. 🍺

❤️🙌😆👏😮😢😠👍
😂😅😉🤔😳🤩😬🙄
😇🙏👌😱🙃👎🤓😎
😋🫶💪✌️🥳🍺🔥🪵
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
vcx och 4 till
  • Laddar…
🏚️🏠
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
🏚️🏠
🔨🪚🔧
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Maria T
🐱
🥩
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
💩😻
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Imorse diskuterade vi vid frukostbordet vilka emojisar vi borde ha som standard. Listan över emojis växte och till slut blev diskussionen så het att vi beslutade att jag fick bestämma detta helt själv. Så från och med imorgon så kommer det se ut så här. 🍺

❤️🙌😆👏😮😢😠👍
😂😅😉🤔😳🤩😬🙄
😇🙏👌😱🙃👎🤓😎
😋🫶💪✌️🥳🍺🔥🪵
Ingen helt vanlig glad smiley?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
😮
Tänkte att den skulle synas ändå när man var där inne men inser nu att den gör den inte riktigt.
 
  • En skärmavbild på en samling populära emojis med olika ansiktsuttryck och symboler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Unikt namn
Det verkar som man kan göra kursiva emojis. Är det tanken?

😉
Vs
😉
 
  • Haha
  • Wow
breakman och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.