J Jowan1 skrev:
Japp, stackars mig. En hantverkare borde väl snarare sälja verktyget än ta betalt för rengöring som motsvarar mer än värdet?
Varför köpte du inte verktyget själv?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Är det någon som sagt det?
RoTe RoTe skrev:
Detta är varför man inte ska jobba åt privatpersoner. Jag förväntas ge bort 15 minuter på varje jobb, höjer jag timdebiteringen väljer ni någon annan firma bara.
Men kunden förväntas ge bort 45min?
 
  • Gilla
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
RoTe
D Daniel 109 skrev:
Men kunden förväntas ge bort 45min?
Det är så det fungerar. Verkstäder tar betalt för "booktime" men jobbet tar för en erfaren mek halva tiden. Ska verkstaden då bjuda på halva jobbet bara för att meken är bra på sitt jobb?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Varför köpte du inte verktyget själv?
Följde deras instruktion ”Om det inte är tvärstopp och rinner undan sakta så är ett bra sätt att hälla ner 4-5 dl YES och sedan en full kastrull med kokande vatten, det löser fett.”

Det funkade inte och hade inte förväntat mig att behöva betala nästan lika mycket i rengöring för kostnaden av verktyget.
 
J Jowan1 skrev:
Följde deras instruktion ”Om det inte är tvärstopp och rinner undan sakta så är ett bra sätt att hälla ner 4-5 dl YES och sedan en full kastrull med kokande vatten, det löser fett.”

Det funkade inte och hade inte förväntat mig att behöva betala nästan lika mycket i rengöring för kostnaden av verktyget.
Känner du till någon hantverkare som erbjuder sina kunder att köpa deras verktyg efter utfört arbete?
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Känner du till någon hantverkare som erbjuder sina kunder att köpa deras verktyg efter utfört arbete?
Nej! Men att betala för arbetstiden och dessutom lika mycket som verktyget i rengörning känns ju lite galet…
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Följde deras instruktion ”Om det inte är tvärstopp och rinner undan sakta så är ett bra sätt att hälla ner 4-5 dl YES och sedan en full kastrull med kokande vatten, det löser fett.”

Det funkade inte och hade inte förväntat mig att behöva betala nästan lika mycket i rengöring för kostnaden av verktyget.
Drygt om man får hem en snickare som har Festool och inte Ryobi i bilen, om man tror att man får betala vad verktyget kostar eller att det ens är relevant...
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Rote: Nej, det är inte samma sak. Där har de ett fast pris för ett specifikt jobb, oavsett om just den meken är ovanligt snabb eller långsam. Här handlade det om att du tycker att det är okej att debitera en hel del extratid.
 
  • Gilla
JustDoIt och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Känner du till någon hantverkare som erbjuder sina kunder att köpa deras verktyg efter utfört arbete?
Nej, men de kanske de borde istället för att ta horribelt betalt.
 
J Jowan1 skrev:
Nej! Men att betala för arbetstiden och dessutom lika mycket som verktyget i rengörning känns ju lite galet…
Du skulle köpt ett verktyg själv istället för att ta ut nån på jour. 🫶
 
  • Gilla
Roger Fundin och 13 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Rote: Nej, det är inte samma sak. Där har de ett fast pris för ett specifikt jobb, oavsett om just den meken är ovanligt snabb eller långsam. Här handlade det om att du tycker att det är okej att debitera en hel del extratid.
Vem svarar du?
Prova svaraknappen, det underlättar förståelsen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Om du läser inlägget så framgår det.
Citat ska inte användas om det inte behövs.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
[/QUOTE]
J Jowan1 skrev:
Nej, men de kanske de borde istället för att ta horribelt betalt.


Då hade vi sett en trådstart där du beklagade dig för att dom tog för mycket betalt för verktyget för du har minsann hittat ish likande på alibaba och behöver inte proffskvalite.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Drygt om man får hem en snickare som har Festool och inte Ryobi i bilen, om man tror att man får betala vad verktyget kostar eller att det ens är relevant.
Trodde jag köpte kvalité men att de ens erbjuder att sänka priset om jag tar bort negativa inlägg om dem säger ju det mesta….
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Trodde jag köpte kvalité men att de ens erbjuder att sänka priset om jag tar bort negativa inlägg om dem säger ju det mesta….
Tycker ditt inlägg säger en del också. 😇
 
  • Gilla
Roger Fundin och 25 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.