ikeo skrev:
ehhm nyttan med en fotogenkamin eller för den delen en vanlig kamin är väl ovärderlig den dagen som det är strömavbrott och vinter. En elektrisk värmefläkt funkar inge bra utan ström så för att få den att funka krävs ju även ett elverk och då blir det nog billigare med en fotogenkamin
Fotogenkaminen som Jenast länkade till kräver el för att fungera. Därav min fråga.

L Little John skrev:
Hej ! Jag kör med en Fotogenvärmare av märke Anslut från Jula och nu var det dags att byta veke. I bruksanvisningen står det att veket ska ställas in så att den är i höjd med hållarens överkant. Men bilden i bruksanvisningen visar att höjden ligger ca. 2 centimeter under övre kanten.
Tyvärr hade jag inte kollat hur den gamla veken satte..
Någon som har aning om det här?

//Peter
Hej!
Smiter in med en sidofråga.

Vart köper ni vekar nu när Jula slutat sälja denna?

Tommy Sandgren Tommy Sandgren skrev:
Hej!
Smiter in med en sidofråga.

Vart köper ni vekar nu när Jula slutat sälja denna?
Jag har ett par vekar för Julas värmare hemma.

Om ingen annan kommer med konkret tips för vilken veke du ska köpa så kan jag i alla fall kolla upp exakt specifikation så att du själv kan hitta rätt.

Om jag glömt och inte återkommer i tråden så släng iväg ett PM vid behov.

S Skyscraper skrev:
Jag har ett par vekar för Julas värmare hemma.

Om ingen annan kommer med konkret tips för vilken veke du ska köpa så kan jag i alla fall kolla upp exakt specifikation så att du själv kan hitta rätt.

Om jag glömt och inte återkommer i tråden så släng iväg ett PM vid behov.
Bättre sent än aldrig!

• Förpackning med anslut vekar för fotogenlampa, modell Φ 85 x t 2.5 x 185, liggande på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.