En privatperson och kund till Göltenehus AB har stämmt bolaget vid Ystad Tingsrätt. (Stämningen är en offentlig handling hos tingsrätten med mål nummer T 3419-22) En reklammation gjordes 2011-12-19 och är alltså fortfarande inte åtgärdat. Enligt stämmningen har huset så svåra fuktskador att det kan komma kosta ett par miljoner att åtgärda. Är det fler här som har denna erfarenhet från Götenehus?

Vad exakt är problemet? Varför har det blivit fuktskadat?

H hempularen skrev:
Vad exakt är problemet? Varför har det blivit fuktskadat?
Läs målet, det är väldigt detaljerat.

• Haha
SonnyListon
  • Laddar…
A
Hur får man tag i målet då?

MailaYstad tingsrätt.
Ange målnr.

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Tror jag har hört om det, fasad med puts på cellplast.

yoloboi skrev:
Hur får man tag i målet då?
Det är bara att rings Tingsrätten i Ystad. Allt är offentlig handling.

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
S
A Anders Ingerstedt skrev:
Det är bara att rings Tingsrätten i Ystad. Allt är offentlig handling.
Men var har du fått informationen från själv? Varför är du så hemlighetsfull 😄?

• Gilla
Götesjö
  • Laddar…
S SonnyListon skrev:
Men var har du fått informationen från själv? Varför är du så hemlighetsfull 😄?
Jag är inte hemlighetsfull. Jag gjorde lite research bara. Det är inte svårt. Jag orkar bara pula med det eftersom allt står att läsa. Min fråga har jag däremot inte fått svar på än.

En privatperson och kund till Göltenehus AB har stämmt bolaget vid Ystad Tingsrätt. (Stämningen är en offentlig handling hos tingsrätten med mål nummer T 3419-22) En reklammation gjordes 2011-12-19 och är alltså fortfarande inte åtgärdat. Enligt stämmningen har huset så svåra fuktskador att det kan komma kosta ett par miljoner att åtgärda. Är det fler här som har denna erfarenhet från Götenehus?
Ring alla tingsrätter i landet och fråga efter andra stämningsansökningar ;)

• Älska
  • Haha
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
S
Jag är inte hemlighetsfull. Jag gjorde lite research bara. Det är inte svårt. Jag orkar bara pula med det eftersom allt står att läsa. Min fråga har jag däremot inte fått svar på än.
Men du vill inte dela med dig av din research i en tråd du startar på ett forum?
Jag behåller nog den informationen jag eventuellt hade kunnat dela med mig av jag också. Inte heller det är så svårt.

• Gilla
il_duce och 4 till
  • Laddar…
Men snälla nån, jag är inte drabbad. Jag fick nys om det är fallet och ställde en befogad fråga till denna publik. Målet är en offentlig handling vilket innebär att vem som helst kan läsa den, även du. Jag har refererat målnumret i tråden. Något kan du väl göra själv eller ska jag be domaren och advokaterna och redogöra för dig? Jag är inte säker på att jag lyckas med det, men jag är säker på att om du orkar lägga ned ca 5 min jobb när du är så nyfiken, så har du alla svaren. Ingen har svarat på min fråga.

Du har ganska tråkig attityd.

A
I all välmening: din tråd är konkurrensutsatt. Folk tittar på en annan tråd istället när det behöver begäras ut offentliga handlingar för att förstå vad företaget gjort för fel. Nu har du ställt en annan fråga här, men i allmänhet funkar inte nätforumen på det vis att det endast trådstartarens fråga behandlas.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.