Snakes on a plane?
 
Ser inte sunt ut med så mycket slang. 😂
 
K _Fredrik_ skrev:
Ser inte sunt ut med så mycket slang. 😂
Väldigt sunt :). Jag har gjort mer omfattande installationer hos kunder.
Blir mycket direkt under en central, en mediacentral, trådat larm och ny el till hela huset, förberedelse för solceller, elbilsladdare och allt annat som kan komma :)
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 2 till
  • Laddar…
Det blev lite mer slangar ändå :)


En oorganiserad samling kablar och rör i en konstruktion under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förberedelser för modern värmepump (även om vi inte planerat byta fjärrvärmen), larmanläggning, växelriktare för solceller och 3-fas uttag

Installation med synliga kablar, rör och ledningar på en vägg, oordnad infrastruktur, byggarbetsplats eller renoveringsobjekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt imponerad av min biltema-hålsåg för tegel som nu gjort två 105mm hål genom valvet och armering, plus massa hål genom tegel. Väl värd pengarna
En cylindrisk betongpelare står på ett slitet träbord med flagnande färg. Bakgrund med spegling och växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och nu har vi prövo-period på sido-bordet. Det följde med huset och är i väldigt fint skick, men kanske lite för gammaldags för våran inredningsstil?
Vad tycker ni?
Ett modernt vardagsrum med fåtölj, pall, matta, vägglampa och konstverk på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 15 till
  • Laddar…
Ställ det på andra sidan fåtöljen så blir det kanon. Att blanda in något gammalt i en i övrigt modern inredning är alltid trevligt och ger lite karaktär.
 
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det blev lite mer slangar ändå :)


[bild]
Förberedelser för modern värmepump (även om vi inte planerat byta fjärrvärmen), larmanläggning, växelriktare för solceller och 3-fas uttag

[bild]

Väldigt imponerad av min biltema-hålsåg för tegel som nu gjort två 105mm hål genom valvet och armering, plus massa hål genom tegel. Väl värd pengarna
[bild]

Och nu har vi prövo-period på sido-bordet. Det följde med huset och är i väldigt fint skick, men kanske lite för gammaldags för våran inredningsstil?
Vad tycker ni?
[bild]
Jag tycker att det är rätt snyggt mot det moderna
Men om ni kommer på att det inte passar så kan jag köpa det av dig 👍🏻
 
Ja, det bordet var ju riktigt läckert! Hade gärna själv haft ett sådant. Med en annan lampskärm kan ju stilen ändras mot något modernare. Bara att behålla den gamla för att kunna återställa om det är original vill säga.
Vad heter bordet?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Ja, det bordet var ju riktigt läckert! Hade gärna själv haft ett sådant. Med en annan lampskärm kan ju stilen ändras mot något modernare. Bara att behålla den gamla för att kunna återställa om det är original vill säga.
Vad heter bordet?
Verkar som den heter Nybro? Väldigt trevlig men kändes lite udda. Väldigt gul lampskärm så vi ska se om vi kan hitta något annat. Bara någon liten enstaka flisa på bordskivan och benet
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 1 till
  • Laddar…
Bordet är jättehäftigt o snyggt.. så det måste ni helt klart blanda in någonstans i inredningen :D (bryter bra av från både riktigt gammalt och modernt.. gör det hemtrevligt helt enkelt).

Men den och tavlan konkurrerar lite om utrymmet där vid lampskärmen.. och båda förtjänar sitt space (båda vill vara i blickfånget..). Skulle varit snäppet lägre lampa (under tavelnivån).. alt en tavla hängd åt andra hållet :)

Svårt ibland o få till det hela, man får prova o känna efter.. (finns inga fel, bara olika smaker) 👍
 
  • Gilla
Totte lille och 2 till
  • Laddar…
Fäster du inte flexslangen på något sätt? Blir det inte omöjligt att tråda sen i efterhand annars?
Förespråkar också mycket el och bra att förbereda och frantidssäkra när man lika drar 😁
 
T trojlee skrev:
Fäster du inte flexslangen på något sätt? Blir det inte omöjligt att tråda sen i efterhand annars?
Förespråkar också mycket el och bra att förbereda och frantidssäkra när man lika drar 😁
Jo, jag har inte lagt igen golvet än. Fäster typ var 70e cm sen :)
 
  • Gilla
Bengt Larsson
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jo, jag har inte lagt igen golvet än. Fäster typ var 70e cm sen :)
Vad fäster du med?
 
T trojlee skrev:
Vad fäster du med?
TCS. Lite mycket att borra just här
 
Börjat gipsa lite. 17 st 120 skivor till en klädkammare på 8kvm 😅.
I helgen ska jag försöka borra hålen genom klacken upp i väggen så jag kan få in skåpet till golvvärmen. När det är fixat kan jag lägga igen allt golv :)
 
  • Renoveringsarbete inomhus, ofärdig vägg, gipsplattor, duschhörna installerad, byggmaterial, oavslutad inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusrenovering, röd tegelvägg, osatt fönster, byggmaterial, verktyg, golv under arbetet, ofärdigt tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete pågår i ett bostadsrum med en temporär vägg, kablar, och oavslutade ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under konstruktion, isoleringsmaterial synligt, inre dörr öppen, svagt upplyst rum, oavslutade väggar och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
Målat fönster och satt nya bleck i aluminium :)
 
  • Två vita bågformade fönster i tegelvägg, utomhuslampor, del av grå grund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nattbild av en bakgård med tegelhus, belysning, stege, gungställning och utemöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.